نماینده مردم در مجلس:

وزارت صمت در یک‌سال گذشته موفق عمل کرد

علیزاده گفت: وزارت صمت با توجه به افزایش تولیدات، یکی از موفق‌ترین وزارتخانه‌های دولت است، کنترل بازار مصرف صرفاً در دست این وزارتخانه نیست و همه دولت باید کمک کند.
کد خبر: ۵۳۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸ - 05August 2022

وزارت صمت در یک‌سال گذشته موفق عمل کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی‌اکبر علیزاده» نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دو وجه دارد. یک وجه آن تولید و وجه دیگر آن مصرف است؛ نکته مهم این است، تا زمانی که تولید نداشته باشیم نمی‌توانیم در حوزه مصرف شاخص‌ها را کنترل کنیم و شرایط آن را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: اگر از جنبه تولید به وزارت صمت نگاه کنیم، یکی از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم به شمار می‌رود، چرا که صادرات تولیدات غیر نفتی افزایش یافته است و مفهوم این افزایش آن است که تولیدات در کشور نیز بیشتر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی تولید بالا برود به این منزله است که کارخانه‌های خالی شروع به کار می‌کنند و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، که دقیقاً این اتفاق افتاده و شاخص نرخ بیکاری به زیر ۱۰ رسیده است و تمام این موارد از دستاورد‌های یک ساله وزارت صنعت معدن و تجارت است.

علیزاده بیان کرد: همچنین در حوزه بازرگانی نیز شاهد رونق یافتن فعالیت‌ها بودیم و این نتیجه زحماتی است که وزارت صمت در مدت این یک‌سال انجام داد.

وی درباره انتقاد‌هایی که به عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم می‌شود اشاره و اظهار کرد: در وضعیت خودرو و لوازم خانگی و برخی محصولات دیگر در این حوزه، در زمینه کنترل بازار مصرف‌کنندگان با مشکل مواجه هستیم؛ اما این موارد، مسائلی هستند که نمی‌توان بابت آن‌ها تنها وزارت صمت را مقصر دانست، آن هم در شرایطی که یک سال از آغاز به کار دولت و وزیر جدید گذشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور با نقدینگی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم و تا زمانی که تکلیف نقدینگی را مشخص نکنیم، هر فرد دیگری هم که وزیر باشد همه این اتفاقات می‌افتد و تغییر و اصلاح و بهبودی در مشکلات ایجاد نخواهد شد.

علیزاده گفت: وزارت صمت را از موفق‌ترین وزارتخانه‌های دولت می‌دانم؛ چرا که از جنبه تولید عملکرد موفقی داشته است. از جنبه مصرف نیز مشکلاتی وجود دارد که باید بدانیم کنترل بازار مصرف، صرفاً در دست وزارت صمت نیست و همه دولت باید کمک کنند تا این مشکلات حل شود، از این رو استیضاح وزیر صمت چاره‌ساز مسائلی که در این حوزه با آن مواجه هستیم نخواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار