نماینده مردم در مجلس:

توسعه صنعت هسته‌ای پشتوانه خوبی برای مذاکرات است

گودرزی با اشاره به تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های نسل پیشرفته در روز‌های اخیر، گفت: توسعه صنعت هسته‌ای پشتوانه خوبی برای مذاکرات است.
کد خبر: ۵۳۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ - 05August 2022

توسعه صنعت هسته‌ای پشتوانه خوبی برای مذاکرات است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گودرزی» نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های نسل پیشرفته، اظهار داشت: دولت سیزدهم دو مسیر را به موازات هم ادامه می‌دهد یکی لغو تحریم‌ها و دیگری بی‌اثر کردن تحریم‌هاست.

وی افزود: در مورد اول یعنی لغو تحریم‌ها اگرچه آمریکا بدعهدی کرده و از توافق برجام خارج شده، اما تیم مذاکره کننده برای احقاق حقوق ملت ایران در برجام تمام تلاش خود را پای میز مذاکره دارند و از منافع ملت ایران دفاع می‌کنند و به دنبال لغو تحریم‌ها هستند.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در بخش دوم یعنی بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید این نکته را بدانیم که نباید همانند دولت قبل همه چیز کشور را به مذاکرات گره بزنیم پس در کنار مذاکره برای لغو تحریم‌ها دولت سیزدهم توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف را نیز به منظور بی‌اثر کردن تحریم‌ها در دستور کار قرار داده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت هسته‌ای اقدام بسیار خوبی برای حمایت از مذاکره کنندگان است و باعث می‌شود تا تیم مذاکره کننده ما با دست پر در پای میز مذاکره حاضر شود.

وی افزود: باید بدانیم که هیچ عاقلی با ضعیف مذاکره نمی‌کند و اگر ما می‌خواهیم مذاکره کنیم و پای میز مذاکره امتیاز بگیریم باید قوی باشیم؛ بنابراین تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های نسل جدید و توسعه صنعت هسته‌ای پشتوانه خوبی برای مذاکره کنندگان است.

گودرزی خاطرنشان کرد اگر ما می‌خواهیم کشور‌های مختلف با ما روابط اقتصادی شان را گسترش دهند باید قوی شویم و راه آن هم بی اثر کردن تحریم‌ها و مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها