ششمین سالگرد شهادت «شهید تاسوعا» برگزار می‌شود

ششمین سالگرد شهادت خلبان شهید «مایلی» امروز در امامزاده حسن (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 06August 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ششمین سالگرد شهادت «شهید تاسوعا» سردار سرافراز اسلام خلبان شهید «احمد مایلی» امروز (شنبه) از ساعت ۱۹ تا ۲۰ در جوار مزار مطهر این شهید در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) منطقه ۱۷ تهران برگزار می‌شود.

ششمین سالگرد شهادت «شهید تاسوعا» برگزار می‌شود

در مورد شهید

خلبان شهید «احمد مایلی» فرمانده یگان ویژه هوایی صابرین و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که شب تاسوعای حسینی ۱۹ مهر ۱۳۹۵ در یک عملیات شناسایی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به مقام شهادت نائل آمد.

وی با پایان جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات‌های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی کردستان و مناطق مرزی سیستان و بلوچستان حضور داشت. او با راه‌اندازی گشت‌های هوایی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان در ایجاد امنیت این منطقه استراتژیک نقش مؤثری ایفا کرد.

ششمین سالگرد شهادت «شهید تاسوعا» برگزار می‌شود

همچنین این شهید والامقام در جبهه مقاومت در آموزش نیرو‌های جهان اسلام از جمله حزب‌الله لبنان و مدافعان حرم نیز نقش به‌سزایی داشت. شهید مایلی از نخبگان و رکوردداران پرش چتربازی (سقوط آزاد) در سطح نیرو‌های مسلح بود و در علوم و فنون هوایی، بارریزی سنگین هوایی و پرواز با هواپیما‌های فوق سبک تخصص داشت و از نوابغ این رشته‌ها محسوب می‌شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار