نماینده مردم در مجلس:

«بحران انرژی» هزینه سنگین همراهی اروپا با آمریکا برای تحریم ایران است

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه اروپا امروز هزینه‌های سنگین همراهی خود با آمریکا در اعمال تحریم‌ها را پرداخت می‌کند، گفت: کمبود و افزایش قیمت انرژی و تورم دو رقمی از ثمرات همراهی اروپا با آمریکا در اعمال تحریم‌هاست.
کد خبر: ۵۳۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ - 06August 2022

«بحران انرژی» هزینه سنگین همراهی اروپا با آمریکا برای تحریم ایران است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه واقعیت این است که اروپا هم که همیشه آمریکا را در اعمال تحریم‌ها همراهی می‌کرد امروز هزینه‌های سنگین همراهی خود با آمریکا در اعمال تحریم‌ها را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: کمبود و افزایش قیمت انرژی و تورم دو رقمی از ثمرات همراهی اروپا با آمریکا در اعمال تحریم‌هاست.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: امروز روسیه و چین هم نسبت به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان می‌دهند و باید بگویم که امروز آمریکا تنهاتر از هر زمان دیگری در اعمال سیاست‌های سلطه‌گرایانه خود است.

وی افزود: در بحث توافق جمهوری اسلامی ایران به هر توافقی خواهد داد که اولاً تحریم‌ها در آن توافق برداشته شود و ثانیاً تضمین‌های لازم برای انجام تعهدات از سوی طرف مقابل داده شود والا هیچ توافقی غیر از این مورد پذیرش ما نیست.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های نسل پیشرفته طی روز‌های اخیر در کشورمان گفت: آمریکا باید بداند که صنعت هسته‌ای ما توقف ناپذیر است و ایران با سرعت به مسیر پیشرفت‌مان در این حوزه ادامه می‌دهیم.

وی افزود: وضعیت جهان متفاوت از ماه‌های گذشته و در یک سال گذشته است اگر سال گذشته ایران و ونزوئلا عضو باشگاه ضدتحریم‌ها بودند امروز بسیاری از کشور‌ها چنین موضوعی را علیه آمریکا اتخاذ کرده‌اند و هرجا که آمریکا تحریمی را اعمال می‌کند بلافاصله بسیاری از کشور‌ها نسبت به اعمال آن تحریم واکنش نشان می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها