رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی:

۳۹ موکب از آذربایجان شرقی در اربعین حسینی فعال می‌شود

«حق‌بیگی» گفت: استان آذربایجان شرقی امسال با ۳۹ موکب با برنامه‌های ویژه خدماتی و پشتیبانی، در اجتماع اربعین امام حسین (ع) فعال خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ - 06August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «علی حق‌بیگی» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی امروز (شنبه) در نشست مشترک با «یعقوب هوشیار» شهردار تبریز اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی امسال با ۳۹ موکب با برنامه‌های ویژه خدماتی و پشتیبانی، در اجتماع اربعین امام حسین (ع) فعال خواهد بود.

وی افزود: تلاش می‌شود با تجمیع موکب‌ها، خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در بستر منسجم و قوی پیش برود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این نهاد در عراق، عنوان کرد: پنج پروژه بزرگ در کربلای معلی و یک پروژه ارزشمند در نجف اشرف در سال‌های گذشته توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا شده‌ است.

وی خواستار عضویت شهردار تبریز در هیات مدیره ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شد و گفت: تجارب و ظرفیت‌های خاص شهرداری تبریز، می‌تواند در تسریع برنامه‌های اجرایی و همراهی گروه‌های مختلف مردمی برای بازسازی عتبات تاثیر چشمگیری بگذارد.

شهردار تبریز نیز در این نشست اظهار داشت: حضور خیّران کشورهای منطقه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات نشان‌دهنده وحدت و همگرایی آن‌هاست.

«هوشیار» با بیان اینکه ده‌ها کشور مسلمان در اجتماع جهانی اربعین حسینی حضور مستقیم دارند، افزود: برخی از این کشورها مانند ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان دارای پیوندهای همسایگی با ایران هستند و چهره‌های خیّر آن‌ها در کنار گروه‌های ایرانی در بازسازی عتبات عالیات مشارکت دارند.

وی اادامه داد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و این استقبال پرشور، امسال به واسطه وقفه‌های کرونایی چند سال گذشته به طور قطع متفاوت خواهد شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ اربعین حسینی(ع) امسال باید از نظر کمی و کیفی، منسجم‌تر از سال‌های گذشته باشد، گفت: شهرداری تبریز در چند سال گذشته با فعال‌سازی موکب جنت‌الحسین (ع) در کربلای معلی در خدمت زائران بوده‌ و امسال مصمم است با تشکیل کارگروه‌های عملیاتی و میدانی در این اجتماع پرشور نقش دوچندانی ایفا کند.

«هوشیار» اضافه کرد: تجربه نشان داده است که نقش مدیران و کارکنان شهرداری تبریز در ایام اربعین حسینی با شور و شوق قلبی همراه است و همین باعث می‌شود که بسیاری از موانع و مشکلات این برنامه سریع‌تر حل‌ و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه خواهرخواندگی تبریز و کربلا از مزیت‌های مهمی است که نتایج آن باید در خدمت تسهیل زیارت زائران باشد، یادآوری کرد: به عنوان نماینده شهرداران کشور، پیشنهادهای سازنده‌ و اثرگذاری در خصوص بازسازی عتبات از جمله «کسر از حقوق کارکنان» ارائه کرده‌ام که با اعلان قبلی به کارکنان و موافقت پرسنل از این ماه اجرا می‌شود و با وجود اینکه این ارقام کم است، ولی می‌تواند بخشی از کاستی‌ها را رفع و رجوع کند.

شهردار تبریز گفت: با شناخت از روحیات کارکنان، اطمینان دارم این پیشنهاد با استقبال پرسنل مواجه خواهد شد و طرح این پیشنهاد در سایر شهرداری‌ها و در فاز بعدی در سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی می‌تواند روند بازسازی عتبات را تسریع بخشد.

«هوشیار» افزود: جامعه پزشکی، صنعتی، علمی و سایر تشکل‌های صنفی و تخصصی مرجع تبریز دارای انگیزه‌های قوی کار خِیر هستند و در صورت آگاهی از نیازها و ملزومات بازسازی عتبات می‌توانند بار سنگینی را از دوش ستاد بازسازی بردارند.

وی اظهار داشت: موسسه وقف سردار شهید سلیمانی نمونه بارز این مشارکت‌ها بوده که در مدت کوتاهی توانست موقوفات قابل‌ توجهی را از ایران و چند کشور دیگر در اختیار بازسازی عتبات قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار