مقتدی الصدر با هادی العامری دیدار می‌کند

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی خبر داد که رهبر جریان صدر با رئیس ائتلاف الفتح دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ - 06August 2022

مقتدی الصدر با هادی العامری دیدار می‌کندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) بعد از ظهر امروز شنبه خبر داد که سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار خواهد کرد.

«وائل الرکابی» از رهبران چارچوب هماهنگی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که العامری پس از عاشورا یعنی ۴۸ ساعت بعد، با صدر دیدار خواهد کرد و منتظر توافقات هستیم.

الرکابی ابراز امیدواری کرد که این دیدار باعث شود اتهاماتی که علیه چارچوب هماهنگی وجود دارد و اتهامات مربوط به رهبران آن، پایان یابد و باید بر سر مسیر‌های جدید بر اساس چارچوب‌های قانونی به توافق رسید.

در همین ارتباط، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق چهاردهم ماه جاری به درخواست سید مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد.

وی گفت: پایبندی به سازوکار‌های قانون اساسی تنها گزینه دور نگهداشتن عراق از بحران‌های پی در پی است که آسیب‌های شدیدی به منافع عالی ملت عراق وارد کرده و صلح مدنی را در معرض خطرات جدی قرار داده است.

المالکی افزود: برگزاری هر انتخابات زودهنگامی باید بر اساس قانون اساسی و اجماع ملی باشد به گونه‌ای که وحدت ملی را تقویت کند و مانع از تکرار اتفاقات انتخابات گذشته یعنی دستکاری و تقلب بی سابقه شود؛ موضوعی که منجر به شکاف گسترده در بافت اجتماعی شد و آثار و پیامد‌های منفی آن همچنان منشأ رنج است.

چارچوب هماهنگی شرط خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را اعلام کرد. این کمیته طی بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از برگزاری انتخابات زودهنگام پس از دستیابی به اجماع ملی در مورد آن و ایجاد فضای امن اعلام کرد.

کمیته هماهنگی احزاب شیعی عراق تأکید کرد: «ما متعهد به نامزدی السودانی برای ریاست دولتی هستیم که برای انتخابات زودهنگام آماده می‌شود. این چارچوب به گفت‌وگو‌های خود با نیرو‌های سیاسی مرتبط با تشکیل دولت ادامه می‌دهد».

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها