کارشناس مسائل حقوقی عراق:

برگزاری انتخابات مجدد خارج از صلاحیت‌های دولت پیشبرد امور عراق است

یک کارشناس مسائل حقوقی عراق گفت: از آنجایی که دولت پیشبرد امور عراق یک دولت موقت است، بنابراین صلاحیت و اختیار برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد را ندارد.
کد خبر: ۵۳۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹ - 07August 2022

برگزاری انتخابات مجدد خارج از صلاحیت‌های دولت پیشبرد امور عراق استبه گزارش گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «زانا سعید» کارشناس مسائل حقوقی عراق در سخنانی اظهار داشت: دولت پیشبرد امور در عراق اختیارات و صلاحیت‌های محدودی دارد و نمی‌تواند برگزارکننده انتخابات مجدد در عراق باشد.

بر اساس این گزارش، کارشناس مسائل حقوقی عراق عنوان کرد: دولت پیشبرد امور عراق رأی اعتماد خود را از پارلمان کنونی نگرفته است؛ بلکه این رأی اعتماد از یک پارلمان منحل شده گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس، دولت پیشبرد امور در عراق صلاحیت و اختیار برگزاری انتخابات و نظارت بر آن را ندارد. این دولت یک دولت موقت است که تنها باید امور روزمره عراق را به سرانجام برساند.

پیش از این، «محمد التمیمی» عضو ائتلاف فتح عراق سخنانی را در خصوص اظهارات اخیر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر مبنی بر انحلال پارلمان، مطرح کرد.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: در حال حاضر اکثر نمایندگان عراقی مخالف انحلال پارلمان هستند. نمایندگان عراقی از ایده انحلال پارلمان حمایت نمی‌کنند. در حالی که ما هنوز شاهد روی کار بودن دولتِ پیشبرد امور هستیم، سخن گفتن از انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات عجیب است.

وی در خصوص عملکرد مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق نیز اظهار داشت: واقعیت این است که الکاظمی در زمینه‌های مختلف عملکرد ناموفقی داشته است. او نخست وزیر پیشبرد امور است و صلاحیت برگزاری انتخابات پارلمانی را ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار