مواجهه مسلمانان با سرکوب و تبعیض در جامعه هند

مسلمانان هند با تبعیض و سرکوب ساختاری در جامعه این کشور مواجه هستند.
کد خبر: ۵۳۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ - 09August 2022

مواجهه مسلمانان با سرکوب و تبعیض در جامعه هند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مسلمانان در هند با محرومیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روبرو هستند؛ به حاشیه راندن درازمدت ۲۰۰ میلیون شهروند، جامعه هند را بی ثبات خواهد کرد و این آشفتگی همه جوامع این کشور را فرا خواهد گرفت.

به گزارش «نشنال هرالد»، این گروه از جمعیت هند که از زمان روی کار آمدن دولت «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند در سال ۲۰۱۴ به طور فزاینده‌ای مورد وحشت و تبعیض قرار گرفته بودند، اکنون در وضعیتی بحرانی‌تر قرار دارند.

با توجه به خصومت ضد مسلمانان که اکنون در جامعه هند عادی شده است، از تعقیب به دلیل داشتن حجاب گرفته تا زندانی شدن به اتهامات واهی، تصور اینکه جامعه‌ای در هر نقطه از جهان بیشتر از این تحت تحقیر قرار گیرد، دشوار است. جای تعجب نیست که مسلمانان هند از بحران تعلق رنج می‌برند.

تحلیلی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که درصد جوانان ثبت نام شده در مؤسسات آموزشی کمترین میزان را در میان مسلمانان داشته است.

نسبت جوانان مسلمانی که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فارغ‌التحصیل شده‌اند ۱۴ درصد بوده که کمترین میزان در میان تمامی گروه‌های هندی به شمار می‌رود و این نشان دهنده مشکلاتی است که مسلمانان هند در زمینه آموزش با آن مواجه هستند.

برای زنان حتی وضعیت دشوارتر است؛ طبق گزارش یونسکو، نرخ باسوادی زنان در هند ۶۲.۸ درصد است، اما نرخ باسوادی زنان مسلمان تنها حدود ۵۲ درصد است که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در هند به شمار می‌رود.

با توجه به این وضعیت، به حاشیه راندن اقتصادی-اجتماعی مسلمانان همچنان ادامه دارد؛ در سرتاسر هند، گزارش‌هایی مبنی بر تحریم کسب‌وکار‌های متعلق به مسلمانان به گوش می‌رسد؛ بسیاری از کارگران خانگی و فروشندگان مجبور شده‌اند از نام‌های مستعار هندو برای کسب درآمد استفاده کنند؛ اگر این اقدام آشکار شود آن‌ها با ضرب و شتم عمومی و پرونده‌های پلیسی مواجه می‌شوند.

این واقعیت سیاسی-اجتماعی مسلمانان را در هند در چنگال سرکوب قرار داده است؛ آن‌ها نه تنها در محیط‌های روزمره خود، بلکه از سوی سازمان‌های قانونگذار و مجری قانون این کشور نیز با آن مواجه هستند.

این چیزی است که نه تنها در‌های فرصت بلکه در‌های عدالت را نیز می‎بندد و به همین دلیل است که بسیاری از مسلمانان در هند به دنبال امنیت هستند و به مناطق دیگر پناه می‌برند، چرا که آن‌ها از نظر مسکن، تحصیل و کار محدودتر هستند؛ این‌ها فشار‌هایی است که چرخه پایان ناپذیر مشکلات و فقر را در میان مسلمانان هند تداوم می‌بخشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها