همسر شهید مدافع حرم «صانعی»:

شهدای مدافع حرم با بصیرت به شهادت رسیدند

«صفری» گفت: شهادت شهدای مدافع حرم، یک معجزه بزرگ، مخصوصا برای نسل‌های آینده است، چون با شور رفتند و شور آن‌ها حاکی از بصیرت آنان است. در این دوران واقعا پرکشیدن و از خود گذشتن برای شهادت، ایمان و دلی پر از شهامت می‌خواهد.
کد خبر: ۵۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ - 09August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، به پاس شهادت و دلاورمردی‌های شهدای مدافع حرم روز ۱۸ مرداد همزمان با سالگرد شهادت شهید «محسن حججی» روز شهدای مدافع حرم نامیده شده است، به همین منظور با «شهرازد صفری» همسر شهید مدافع حرم «مجید صانعی» مصاحبه‌ای صورت گرفت که در ادامه می‌خوانید:

صفری اظهار داشت: شهید صانعی مهربان و در عین حال بسیار مظلوم و عاشق شهادت بود، موقعی که با هم آشنا شدیم همیشه غبطه می‌خورد که چرا در دوران جنگ بچه بودند و نتوانستند در جنگ شرکت کنند، تا اینکه شرایط فراهم شد و به سوریه رفتند و به مقام شهادت رسیدند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم انسان‌های باغیرتی بودند که با فداکردن جان خودشان، دست متجاوزان از حرم اهل بیت (ع) را کوتاه کردند، مطمئن باشید که شور حسینی نگذاشت که آنان سکوت کنند و الگوی آنان امام حسین (ع) است و هرگز نمی‌گذارند که اسلام در هیچ کجای جهان بمیرد.

شهدای مدافع حرم با بصیرت به شهادت رسیدند

همسر شهید صانعی خاطرنشان کرد: بالاترین سرمایه یک شخص جانش است، که اینها با اقتدار پا در این میدان گذاشتند. چون می‌دانستند که حرم امامشان، حرمت دارد و هیچ وقت نمی‌گذارند این حرمت شکسته شود.

وی یادآور شد: البته دشمنان اسلام با سلاخی کردن و کشتن جوانان ما چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در جنگ سوریه، فکر می‌کردند با ایجاد رعب و وحشت، مردم می‌ترسند و عقب‌نشینی می‌کنند، غافل از اینکه مقتدای ایشان امام حسین (ع) است.

صفری عنوان کرد: دشمنان اسلام، امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش را به شهادت رساندند و فکر کردند همه چیز تمام شده، غافل از اینکه تازه شروع ماجرا است.

وی ابراز داشت: به نظر من شهادت این جوانان غیور یک معجزه بزرگ، مخصوصا برای نسل‌های آینده است، چون با شور رفتند و شور آن‌ها حاکی از بصیرت آنان است. با آن همه تبلیغات منفی که از طرف دشمنان و معاندین بوده و است، در این دوران واقعا پرکشیدن و از خود گذشتن برای شهادت، ایمان و دلی پر از شهامت می‌خواهد.

همسر شهید صانعی با اشاره به مشخصات شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم اکثرا داوطلبانه اعزام شدند، درکی از جنگ نداشتند اما شوقش آنان وصف‌ناپذیر بوده، جوان و متاهل بودند و دارای فرزند کوچک بودند و با این وجود آنان را رها کردند، مهم‌تر از اینکه در قربت شهید شدند و آن‌ها افتخار امت اسلام هستند که با عزم و اراده وارد جنگی شدند که انشالله زمینه‌ساز ظهور باشند.

کار و جهاد شهدای مدافع حرم جهانی است

وی با بیان اینکه کار و جهاد شهدای مدافع حرم جهانی است، افزود: این شهدا علاوه براینکه برای حفاظت از کشور خودمان این کار را انجام دادند، کار آنان برای اعتلای فرهنگ شهادت و همچنین برای خدمت به اسلام هم موثر بوده است و شهادت آنان نشان‌دهنده عمق ایمانی است که آنان داستند.

صفری بیان داست: در زمان ۸ سال دفاع مقدس مردم‌ با واژه‌های جنگ، شهید و شهادت آشنا بودند؛ اما در این دوران مخصوصا نسل جدید، خیلی غریبه هستند‌ و حتی می‌گویند؛ مگر باز جنگ است! و کار آنان کار بسیار بزرگ بوده ، همانطور که امام علی (ع) می‌فرمایند مجاهدت در راه خدا دری از درهای بهشت است، که این دری معمولی نیست و دری است برای افزادی که در راه خدا جهاد می‌کنند و برای اولیای ویژه خدا باز شده است.

شهدای مدافع حرم با بصیرت به شهادت رسیدند

وی اظهار داست: دشمنان اسلام، امروزه مقدسات ما را نشانه گرفته‌اند، اما غافل از اینکه همین رابطه شهادت با مردم یک رابطه قلبی است، مثل شهادت سردار سلیمانی که میلیون‌ها قلب برایش تپید و مالامال از عشق و شور بزای بدرقه او آمدند و واقعا بی‌قرار بودند و اشک می‌ریختند.

همسر شهید صانعی متذکر شد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد که مردم بفهمند که او چه ایثارگری‌ها و کارهایی را برای این مرزو بوم انجام داده، با وجود اینکه خیلی از مردم سردار را نمی‌شناختند؛ ولی در بدرقه پیکر مبارکشان صحنه‌هایی غرورآفرین آفریدند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف بعضی‌ها که می‌گویند زمان فراموشی شهدا است؛ بابد بگویم که اتفاقا این زمان بهترین زمان برای حکمرانی شهدا بر قلب عاشقان ظهور است. اگر یاد شهدا نبودیم، این مراسمات مذهبی، گروه‌های جهادی و شهدای مدافع حرم را نداشتیم و همین یاد و خاطره شهدا ظهور امام زمان (عج) را رقم خواهد زد و همین شهدا هم در رکاب حضرت رجعت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها