دستاورد‌های مقاومت فلسطین در جنگ اخیر با صهیونیست‌ها

دو نفر از رهبران جهاد اسلامی تأکید کردند که این جنبش در جریان نبرد با رژیم صهیونیستی دستاورد‌های بسیاری کسب کرد و موفق شد توطئه دشمن را ناکام بگذارد.
کد خبر: ۵۳۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 09August 2022

دستاورد‌های مقاومت فلسطین در جنگ اخیر با صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم موقت صهیونیستی چند روز پیش از رهگذر تجاوز به غزه در تلاش بود بین مقاومت فلسطین و پایگاه مردمی آن و همچنین گروه‌های مختلف مقاومت، فاصله بیاندازد و جنگ را فقط منحصر با جهاد اسلامی کند.

خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی در این باره تأکید کرد، دستاوردی که سرایا القدس موفق شد در جنگ اخیر با دشمن صهیونیستی به دست آورد، پیوند بین غزه و کرانه باختری و همه میادین مقاومت در سراسر فلسطین اشغالی بود؛ به نحوی که این اقدام، آمادگی دائمی برای پاسخ به هر تجاوزگری را ثابت کرد.

عدنان به پایگاه خبری العهد گفت: دستاورد دوم مقاومت در این جنگ، پیشرفت نظامی بود که طی سه روز جنگ نشان داد و دشمن از قدرت موشکی مقاومت، غافلگیر شد. کما اینکه مقاومت ثابت کرد که با ترور فرماندهان خود یا تلاش‌های فتنه‌افروزنه بین گروهها، شکست نخواهد خورد، بلکه نشان داد که با این جنگ، محبوبیت جهاد اسلامی از بیروت تا دمشق و یمن، بیشتر شد.

وی تصریح کرد، مقاومت همچنین موفق شد تمامی گروه‌های مقاومت را متحد کند؛ لذا جهاد اسلامی هیچ گروهی را از افتخار رویارویی با دشمن، محروم نمی‌کند و مقاومت هم، منحصر به هیچ گروهی نیست.

این رهبر جهاد اسلامی خاطر نشان کرد، بخشی از بمباران شهرک‌های صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین، پاسخی به اقدامات چند ماه یش صهیونیست‌ها در جریان راهپیمایی پرچم بود و نشانگر این است که مقاومت، هر اندازه که زمان بگذرد، باز هم انتقام خواهد گرفت.

عدنان به همه مردم فلسطین هشدار داد که مبادا در چنگ فتنه‌ای که دشمن به دنبال آن است، گرفتار شوند؛ زیرا پس از آتش‌بس، دشمن در تلاش است از مشکلات ساکنان غزه بهره‌برداری کند. این مشکلات هم پس از نابودی که پس از جنگ ۲۰۱۲ به بار آمد، رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از کشور‌های عربی که وعده بازسازی را داده بودند، به وعده خود عمل نکردند، خاطر نشان کرد، دشمن صهیونیستی که در برابر امکانات اندک جهاد اسلامی شکست خورد، اگر با حزب الله درگیر شود، چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود؟.

«مصعب البریم» از رهبران جهاد اسلامی هم در این زمینه به العهد گفت: مقاومت توانست در جنگ اخیر غزه، پاسخ تجاوزگری را بدهد، تا آخرین لحظه در میدان بماند و طرح علنی اسرائیل برای نابودی آن را ناکام بگذارد.

البریم با بیان اینکه جهاد اسلامی توانست سربلند و قدرتمندتر از گذشته، از این جنگ خارج شود، تصریح کرد، مقاومت فلسطین می‌تواند به حملات خود به دشمن صهیونیستی ادامه دهد و حتی موفق شد شهرک‌های صهیونیستی مجاوز غزه را از صهیونیست‌ها تخلیه کند.

وی با اشاره به اینکه ترسی که جهاد اسلامی بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد، تأثیر مهمی در موازنه وحشت و بازدارندگی دارد، در پایان خاطر نشان کرد، تحمیل شروط مقاومت از طریق اعلام آتش‌بس در زمان مد نظر جهاد اسلامی، توقف حملات به کرانه باختری، آزادی خلیل العواوده اسیر فلسطینی و بسام السعدی، توقف حملات به ملت فلسطین و برقراری معادله وحدت میادین از دستاورد‌های این جنگ بود.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها