نماینده مردم در مجلس:

باید در مدیریت بافت‌های تاریخی تجدیدنظر شود

صباغیان گفت: بارش‌های اخیر نشان داد که در ظرف چند ساعت ممکن است خطر نابودی خانه‌های تاریخی را تهدید کرده فلذا لازم است در نحوه مدیریت و نگهداری از این بخش تجدیدنظر صورت گیرد.
کد خبر: ۵۳۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ - 10August 2022

باید در مدیریت بافت‌های تاریخی تجدید نظر شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت استان یزد پس از وقوع سیل، اظهار داشت: فعلا اقدامات اورژانسی و ضروری پس از وقوع سیل انجام شده است. خسارات وارده به زیرساخت‌ها و منازل مردم نیز برآورد شده است و از طریق استانداری به وزارت کشور اعلام شده است. اکنون سازمان برنامه و بودجه و دولت باید برای پرداخت خسارات تصمیم گیری انجام دهند.

وی گفت: کار‌های مقدماتی و ضروری برای حل مشکلات مردم در کوتاه مدت نظیر تخلیه آب از معابر و اسکان موقت خانواده‌هایی که منازل خود را از دست داده اند، انجام شده، اما باید برنامه ریزی برای بهسازی معابر و بازسازی منازل آسیب دیده در سیل صورت گیرد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برآورد خسارات به بافت تاریخی یزد دقیقا مشخص نیست. اما در مجموعه به بافت تاریخی شهر یزد خسارت وارد شده است. خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی دچار خسارات شده است. مهم این است که ما از امروز برنامه ریزی انجام دهیم تا در آینده از تکرار این خسارت‌ها جلوگیری کنیم. باید در نحوه مدیریت و نگهداری خانه‌های تاریخی و بافت تاریخی تجدید نظر صورت گیرد. این سیل نشان داد که ممکن در ظرف چند ساعت بارش خطری جدی بافت تاریخی را تهدید کرده و حتی آن را نابود سازد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها