جمعه؛ روز خشم فلسطینی‌ها

درحالی که تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی همچنان ادامه دارد، نیرو‌های ملی فلسطین فردا (جمعه) را در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر، «روز خشم» اعلام کردند.
کد خبر: ۵۳۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 11August 2022

فلسطینی‌ها فردا را «روز خشم» اعلام کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی تداوم یورش نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری و اقدامات وحشیانه آن‌ها در بازداشت فلسطینیان و تخریب منازل این مردم، تنش‌ها در این منطقه تشدید شده و منابع مربوطه درباره احتمال انفجار اوضاع هشدار دادند. این درحالی است که گروه‌های فلسطینی فردا (جمعه) را در محکومیت جنایات اشغالگران، «روز خشم» اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فلسطین (وفا) در این زمینه گزارش داد که در جریان درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در مناطق بیت لحم، الخلیل و طولکرم در شمال کرانه باختری ده‌ها فلسطینی مجروح شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر ۱۱ فلسطینی را در سراسر کرانه باختری و نیز قدس اشغالی بازداشت کردند. باشگاه اسرای فلسطینی در این خصوص گزارش داد که در میان این بازداشت‌شدگان، «فراس حسان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی که قبلاً در اسارت صهیونیست‌ها بوده نیز دیده می‌شود که نظامیان صهیونیست او را در ورودی شهر بیت لحم بازداشت کردند.

خبرگزاری فلسطین همچنین اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر چهار منزل مسکونی را در منطقه اریحا و یک مغازه چوب فروشی را در غرب بیت لحم تخریب کردند و یک خانه در حال ساخت در اردوگاه شعفاط را نیز با خاک یکسان کردند. نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین چند خانواده را در قدس اشغالی به بهانه ساخت و ساز غیر مجاز مجبور به تخلیه منازل خود کردند.

در میان این تنش‌ها شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر با سر دادن شعار‌های نژادپرستانه و برافراشتن پرچم‌های این رژیم به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتار‌های تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان کردند.

منابع فلسطینی در این زمینه گزارش دادند که ۵۰۰ تن از شهرک‌نشینان صهیونیست در چارچوب توطئه‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی به این مکان مقدس یورش آوردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست حضور خود را در محوطه مسجدالاقصی تقویت کرده‌اند تا شهرک‌نشینان به راحتی وارد این مکان مقدس شوند.

اداره اوقاف اسلامی در مسجدالاقصی گزارش داد که صحن‌های این مسجد شاهد هجوم گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست از باب المغاربه بود که اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینیان انجام می‌دادند.

این در حالی است که نیرو‌های ملی فلسطینی خواستار برگزاری «روز خشم» برای محکومیت اقدامات ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین شدند.

«محمد آشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به نوبه خود درباره وضعیت خطرناک در سراسر فلسطین اشغالی هشدار داد؛ به ویژه اینکه جامعه بین‌المللی اکنون درگیر مسائلی همچون جنگ اوکراین بوده و اهمیتی به تحولات فلسطین نمی‌دهد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارش جدید خود اعلام کرد که اسرائیل در حال تحمیل سیاست آپارتاید خود بر فلسطینی‌هاست و از سال ۲۰۰۸ تاکنون هفت حمله ویرانگر به نوار غزه انجام داده و محاصره این شهر کاملاً غیرقانونی است.

روز سه‌شنبه در درگیری فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در شهر الخلیل، یک نوجوان فلسطینی به شهادت رسیده بود.

علاوه بر آن در حالی که مردم غزه در حال خاکسپاری و عزاداری برای ۴۶ شهید خود در حملات سه روزه ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه بودند، در درگیری‌ها بین جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در نابلس نیز چهار نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند. ابراهیم نابلسی، یکی از فرماندهان جهاد اسلامی از جمله کسانی بوده که در این حمله ترور و به شهادت رسیده است.

دفتر حقوق بشر در فلسطین، در بیانیه‌ای آخرین آمار از شهدا و مجروحان حمله اسرائیل به غزه را منتشر کرد که بنا بر این آمار، در طول سه روز حملات بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۴۶ نفر که ۱۶ نفر از آنان کودک بودند، به شهادت رسیدند. ۳۵۰ نفر نیز در این حملات زخمی شدند. دفتر حقوق بشر فلسطین در بیانیه خود تأکید کرده است: «این تعداد تلفات و خسارات باعث نگرانی‌های شدید این دفتر شده است. این در حالی است که بنا بر اصول و قوانین حقوق بشر، هر حمله‌ای که منجر به مرگ یا جراحت غیر نظامیان شود، از دید این سازمان محکوم است.»

این بیانیه همچنین خواهان تحقیقات فوری، مستقل و بی‌طرفانه در مورد حوادث مربوط به غزه که شهادت غیرنظامیان غزه را رقم زد، شده است و درباره ادامه محاصره غزه که موجب رنج مردم این منطقه شده، هشدار داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها