استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

رسانه‌ها برای حل معضلات فرهنگی کمک‌کار مسئولان باشند

«احمدزاده» گفت: ما در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل فرهنگی جدی داریم و نیاز است رسانه‌ها برای حل معضلات فرهنگی استان کمک‌کار مسئولان باشند.
کد خبر: ۵۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ - 11August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «سید علی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست بزرگداشت هفته خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران مأموران جلوه حق هستند، اظهار داشت: باید از قلم و گفتار در راستای اعتلای حق و زدودن باطل استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید بیان کننده حق باشند، افزود: ما از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم زیرا انتقادات زمینه‌ساز اصلاح امور هستند. ما در استان مشکل فرهنگی جدی داریم و رسانه‌ها باید برای حل معضلات فرهنگی استان کمک‌کار ما باشند.

احمدزاده با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان ثروتمندی است اما به اندازه کافی از داشته‌هایش بهره‌ نبرده است، گفت: باید کمک کنید حق و حقوق استان را بگیریم و مطالبه‌گر سهم استان از منابع نفت و آب باشیم. باید فضا را به سمت خواسته‌های برحقی که داریم و به آن نرسیدیم تغییر دهیم و کمک کنید تا استان را بسازیم.

«سید داوود موسوی‌منش» مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه ظرفیت رسانه در این استان قومی و قبیله‌ای یک فرصت است، گفت: اگه رسانه نبود کسی صدای دیشموک و زیلایی و دیگر مناطق محروم این استان را نمی‌شنید.

وی با بیان اینکه عملکرد رسانه‌ها در زلزله، آتش‌سوزی، سفر رئیس‌جمهور و دیگر عرصه‌ها دلیلی مبرهن بر نقش آنها در توسعه استان است، افزود: رسانه‌ها نقش اساسی در توسعه استان دارند و باید شأن و جایگاه رسانه توسط مسئولان مد نظر قرار گیرد.

مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد رسانه را رکن اصلی فرهنگ‌سازی دانست و بیان کرد: نیاز است مدیران در اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه جدی به ظرفیت رسانه‌ها داشته باشند. نگاه‌های سیاسی، حزبی و منطقه‌ای از آسیب‌های جدی استان است که به رسانه‌ها هم کشیده شده و می‌طلبد یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.

وی ابراز کرد: تاکنون 99 درصد رسانه‌های این استان به اخلاق رسانه‌ای پایبند بوده‌اند و مدیران هم باید رسانه‌ها را یار و یاور خود بدانند. جدیدا دو واژه کارچاق‌کن‌های رسانه‌ای و تیم رسانه‌ای نمایندگان در رسانه‌های ما برجسته شده که این افراد مدیران را احاطه کرده‌اند و عملکرد دولت را به نام نمایندگان مصادره می‌کنند و انتظار می‌رود در این زمینه به مدیران تذکر داده شود. رسانه‌های محلی به خصوص روزنامه‌ها عملاً تعطیل شده‌اند که پیشنهاد می‌شود ادارات با حق اشتراک ماهیانه آنها را حمایت کنند و در بحث مطالبات رسانه‌ها از دستگاه‌ها هم می‌طلبد تمهیدات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار