معاون رئیس جمهور:

دولت فرصت کار و خدمت برای مردم را با پرداختن به حاشیه‌ها هدر نمی‌دهد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد فرصت کار و خدمت برای مردم را با ورود به برخی حاشیه‌ها هدر دهد، گفت: ما باید دست در دست هم با روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت و آبادانی کشور را هدف‌گیری کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 12August 2022

دولت فرصت کار و خدمت برای مردم را با پرداختن به حاشیه‌ها هدر نمی‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور که در ادامه سفر‌های استانی دولت و به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و جمعی از مقامات ارشد دولتی به کرمان سفر کرده، ضمن حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت، ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان کرمان و جیرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعال شدن مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله، کشاورزی، گردشگری و معادن مورد توجه دولت قرار دارد تا این ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه استان فعال کند.

حسینی با اشاره به تمدن و فرهنگ دیرینه شهرستان جیرفت اظهار داشت: یادآوری پیشینه‌ی تمدنی و سخن گفتن از بزرگان و یادآوری رویداد‌های مهم تاریخی برای ماندن در گذشته و صرفا افتخار به آن نیست، بلکه به خاطر آشنایی نسل جوان و ایجاد روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ و روحیه‌ی ما می‌توانیم در میان جوانان امروز و آینده ایران عزیز است تا دچار خودباختگی نشده و اقدامات بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تنوع محصولات کشاورزی جیرفت و جنوب کرمان اظهار داشت: این منطقه ضمن برخورداری از جاذبه‌های متعدد گردشگری از محصولات متنوع کشاورزی به ویژه مرکبات و خرما برخوردار است و می‌تواند در صادرات غیر نفتی پیشگام و پیشتاز باشد.

معاون رئیس جمهور ایجاد تحول در استان کرمان به ویژه مناطق جنوبی را حائز اهمیت و ضروری دانست و گفت: دولت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد و البته لازم است مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری و مردم این مناطق نیز فعالیت بیشتر و مضاعفی از خود نشان دهند تا مسیر پیشرفت هموار شود.

حسینی با اشاره به مشکلات گسترده و انباشته شده سال‌های اخیر، اظهار داشت: دولت به رغم تنگنا‌ها و مشکلات مصمم است به فضل الهی با همه توان و امکانات موجود، مشکلات را برطرف کند و شرایط را به نفع آسایش و رفاه مردم تغییر دهد و در این رویکرد سفر‌های استانی و پیگیری اجرای مصوبات آن، نقش موثری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت در این عرصه تلاش می‌کند سطح روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه را تقویت کند تا زمینه برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی فراهم شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه جیرفت ازجمله تولید بالغ بر ۸۵ گونه کشاورزی، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به کشاورزی باید صنایع جنبی تبدیلی نیز با حمایت وزارت صمت و مشارکت بخش خصوصی توسعه یابد.

وی گفت: دولت با جدیت و به طور شبانه روزی در حال فعالیت است و اگر این روحیه در همه سطوح مدیران و کارکنان تسری پیدا کند، شاهد تحولات و دستاورد‌های چشمگیری خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردم اظهار داشت: اقتصاد عرصه رقابت است و کشور‌ها تلاش می‌کنند با مشوق‌های مختلف سرمایه گذاران را جذب کنند لذا در این حوزه باید تلاش بیشتر و اقدامات گسترده تری انجام دهیم تا با تسهیل امور و ایجاد انگیزه و جاذبه، روند سرمایه‌گذاری در کشور ارتقا یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت بدون توجه به حاشیه سازی‌های بدخواهان، مسیر خدمت به مردم را طی می‌کند، گفت: دولت نمی‌خواهد فرصت کار و خدمت برای مردم را با ورود به برخی حاشیه‌ها هدر دهد، ما باید دست در دست هم با روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت و آبادانی کشور را هدف‌گیری کنیم و لازمه تبدیل شدن به نظام الگو و الهام بخش این است که مسئولان و آحاد جامعه دارای روحیه جهادی، کار و کوشش خالصانه باشند.

حسینی با اشاره به نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و زیربنایی در سراسر کشور گفت: امروز با اقدامات دولت در تکمیل این گونه پروژه ها، امید و نشاط در بین مردم احیا می‌شود، چون بدون امید و نشاط در جامعه تحول و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

در این نشست فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین دستگاه‌های مختلف، مشکلات شهر جیرفت در بخش‌های مختلف و پیشنهادات و راهکار‌های خود برای بهبود شرایط را مطرح کردند.

اعظمی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری با تقدیر از حمایت‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور از روند پیشرفت و آبادانی و رفع محرومیت و ارتقاء جایگاه جنوب کرمان گفت: دکتر حسینی در هر سمت و موقعیتی که بوده همواره نسبت به کرمان به ویژه جیرفت و مناطق جنوب استان توجه ویژه داشته و از توسعه و آبادانی آن دلسوزانه حمایت کرده است که از این جهت باید قدردان باشیم و دولت مردمی و انقلابی اقای رئیسی هم در حوزه‌های گوناگون از جمله کشاورزی اقدامات ارزنده‌ای کرده است که یک نمونه آن خرید نزدیک به ۷ میلیون تن گندم با قیمت و پرداخت مناسب است؛ که این اقدامات نویدبخش آینده بهتری برای کشور است.

افتتاح ۱۷۰۱ واحد مسکن روستایی و آغاز احداث ۶۳۰۴ واحد مسکن و افتتاح خط یک پایانه صادراتی جیرفت با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

معاون امور مجلس رئیس جمهور در ادامه سفر به کرمان از چندین پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی در جیرفت بازدید کرد.

حسینی در این برنامه در گفت‌,گو با فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم شهر و مسئولین دستگاه‌های اجرایی جیرفت نیازمندی‌ها و مشکلات مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

معاون رئیس جمهور همچنین دو پروژه مربوط به نهضت ملی مسکن و فاز نخست پایانه صادرات میوه شهر را افتتاح کرد.

حسینی در آیین افتتاح یک هزار و ۷۰۱ واحد مسکن روستایی و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزارو ۳۰۴ واحد مسکن شهری و روستایی جنوب کرمان در قالب نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: آیت الله رئیسی در دوران انتخابات نسبت به ساخت ]ihv میلیون مسکن در طول ]ihv سال به مردم وعده دادند که انجام آن یک رکورد تاریخی در فعالیت‌های عمرانی کشور خواهد بود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مصمم است به وعده خود در خصوص احداث ۴ میلیون مسکن عمل کند و در این راستا همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند و نباید هیچ‌گونه تنگ نظری در این خصوص انجام گیرد.

حسینی تصریح کرد: همان طوری که دولت، آزادسازی سواحل را از خود دستگاه‌های دولتی آغاز کرد امروز هم این تاکید وجود دارد و به وزارت راه و شهرسازی اختیار داده شده که زمین‌های مربوطه برای ساخت مسکن را در اختیار گرفته و آن را در خدمت مردم قرار دهد.

حسینی ابراز امیدواری کرد با اهتمام، جدیت و همت والای همه دستگاه‌های استان کرمان شهرستان جیرفت، پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن به سرعت به نتیجه رسیده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی سفر رئیس جمهور و دولت مردمی به همه استان‌های کشور در کمتر از یک سال را نشاندهنده روحیه جهادی و انقلابی و اهتمام دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم توصیف کرد و گفت: باید نیاز‌های مبرم و اساسی مناطق مختلف کشور را شناسایی و با اقدام مناسب و خدمت صادقانه به مردم رضایت آنان را جلب کنیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین از پایانه صادرات میوه و محصولات کشاورزی گلشن آرا، بازدید و ضمن افتتاح خط نخست آن، بر لزوم تسریع در تکمیل و راه اندازی سایر خطوط این مجموعه و تکمیل زنجیره صادرات محصولات کشاورزی، اظهار داشت: استان کرمان از محصولات متنوع و با کیفیتی برخوردار است و ضرورت دارد با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، این محصولات ارزش افزوده پیدا کرده و به سایر کشور‌ها صادر شود.

حسینی گفت: دولت نسبت به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقاء سطح تبادلات تجاری و صادرات، به سایر کشور‌ها بویژه همسایگان، اهتمام ویژه‌ای دارد و در قالب سیاست همسایگی، سطح و حجم روابط با همه کشور‌ها بویژه کشور‌های همسایه افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور مشارکت دستگاه‌های مختلف در زمینه صادرات محصولات کشاورزی را به نفع مردم استان و کشاورزان عزیز دانست و گفت: تلاش در این زمینه می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را برای جوانان ایجاد کرده و توسعه استان را به همراه داشته باشد.

حسینی در ادامه مطالبه توسعه فرودگاه جیرفت به منظور صادرات محصولات کشاورزی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: این گونه موارد با پیشنهاد دستگاه‌های مربوطه در دولت مطرح می‌شود و پس از بررسی‌های لازم، اجرایی می‌شود. از آنجایی که فرودگاه جیرفت می‌تواند در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته باشد، در دولت این مطالبه را مطرح خواهیم کرد تا از ظرفیت فرودگاه جیرفت در حوزه کشاورزی و صادرات استفاده بیشتری صورت گیرد.

پایانه صادراتی گلشن آرا با ظرفیت ۷۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان احداث شده و ظرفیت اشتغال برای ۲۰۰ نفر را دارد. این پایانه با هدف بسته بندی با کیفیت و مناسب محصولات کشاورزی و مرکبات جنوب استان کرمان و صادرات آن به کشور‌های همسایه و آسیای میانه احداث شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها