امام جمعه موقت خرم‌آباد:

محور مقاومت از ثمرات انقلاب است

حجت‌الاسلام «شمسی فر» گفت: بعد از تشکیل محور مقاومت که از ثمرات انقلاب است، هر جنگی که رخ داد اسرائیل در آن شکست خورد.
کد خبر: ۵۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ - 12August 2022

محور مقاومت از ثمرات انقلاب است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «بهروز شمسی فر» امام جمعه موقت خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد در سخنانی با سفارش خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان هر کاری که انجام می‌دهد باید برای رضای خداوند باشد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه سخنان با بیان اینکه لرستان یک استان کوهستانی و سیل خیز است، افزود: قبل از اینکه شاهد خسارت‌های سیلاب باشیم، زیرساخت‌ها باید آماده باشند.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه هنوز خسارت‌های سیلاب‌های گذشته جبران نشده و در این رابطه انتقاداتی وجود دارد، ادامه داد: مسئولان در این رابطه پیگیری کنند، عمده مردم لرستان از راه کشاورزی و دامداری زندگی خود را اداره می‌کنند، مسئولان پیگیر باشند، مسئولان سدهایی که در سفر رئیس جمهور وعده ساخت آنها داده شد را پیگیری کنند تا شاهد این خسارت‌ها نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا بیان داشت: در این راستا افراد اقدام به تزریق واکسن و همچنین رعایت دستور العمل های پزشکی و بهداشتی کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد همچنین با اشاره به مناسبت ۲۳ مرداد و روز مقاومت گفت: قبل از انقلاب اسرائیل در شش روز کشورهای اسلامی که با هم بودند را شکست داد، قسمتی از لبنان، مصر، سوریه و… را گرفت و آنها نتوانستند مقاومت کنند و رعب و وحشت اسرائیل در دل کشورهای اسلامی افتاده بود.

حجت الاسلام شمسی فر گفت: بعد از پیروزی انقلاب محور مقاومت تشکیل شد، بعد از تشکیل محور مقاومت که از ثمرات انقلاب است، هر جنگی که رخ داد اسرائیل در آن شکست خورد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از آثار محور مقاومت ظلم ستیزی است است، ما از نهضت امام حسین (ع) درس گرفتیم که باید با ظلم مقابله کنیم گفت: نه تنها خودمان نباید تسلیم شویم، بلکه باید از مظلوم هم دفاع کنیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه محور مقاومت مقابل ظالمین می‌ایستد و از مظلومین مسلمان در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق و… دفاع می‌کند تصریح کرد: داعش توسط آمریکا تشکیل شده تا کشور عراق و سوریه به یک کشور با تفکر وهابیت و سلفی گری و حمایت آمریکا و ناتو و پول کشورهای مرتجع منطقه و تمام قدرت تبدیل شود و به کشور ما حمله کند.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه یکی از کارهای محور مقاومت این بود که مقابل این گروه بایستد افزود: داعش چقدر قتل و جنایت انجام داد؟ بچه را جلوی مادر سر می‌بریدند، مادر را جلوی کودک سر می‌بریدند، نوامیس مسلمین را غارت کردند. دختران و زنان مسلمین را به عنوان برده در بازار فروختند، داعش مکان‌های دینی و تاریخی را تخریب کرد، اگر داعش مسلط می‌شد، عتبات عالیات را تخریب می‌کرد، همانطور که در سوریه بعضی از حرم‌ها را تخریب کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر داعش قدرت می‌گرفت، بعید نبود جنایتی را مرتکب شود که در طول تاریخ یزیدیان هم مرتکب نشدند گفت: داعش اگر قدرت می‌گرفت حرمین را تخریب می‌کرد، به داخل کشور می‌آمد، مگر مجلس و حرم امام را بمب گذاری نکردند؟ محور مقاومت این گروه جنایت کار، اسلام را یک دین خشن و خون ریز معرفی می‌کرد، محور مقاومت اینها را از بین برد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه اگر محور مقاومت نبود ما الان در داخل کشور باید با آنها درگیر می‌شدیم، ادامه داد: شهدا جلوی داعش را گرفتند، شهدا در زمان انقلاب جان دادند و شهید شدند تا نظام طاغوت از بین برود و حکومت اسلامی تشکیل شود، شهدای جنگ شهید شدند تا این انقلاب نوپا بماند و کشور ما توسط دشمن تصرف نشود، شهدای مدافع سلامت جان دادند تا سلامت مردم بماند، شهدای مدافع حرم جان دادند تا هم داعش با جنایاتش از بین برود و هم امنیت ایران اسلامی بماند و حرم اهل بیت مورد تعرض قرار نگیرد.

حجت الاسلام شمسی فر بیان داشت: شهدایی مانند شهید همدانی، شهید سلیمانی و … شهید شدند برای این کار، حالا انسان با تعجب می‌شنود کسانی که در این نظام به قدرت، شهرت و ثروت رسیدند بیایند با وقاهت و کلمات سخیف به حزب الله لبنان اهانت کند، حزب الله لبنان آیا مسلمین را می‌کشد یا با اسرائیل می جنگد تا مسلمین قتل عام نشوند؟ آمریکا با چه کسی مخالف است؟ شهید سلیمانی را چه کسی به شهادت رساند؟ شهید همدانی را چه کسی به شهادت رساند؟ آن وقت طوری حرف بزنند و بنویسند که دل هر انسان آزاده ای به درد بیاید، در منطقه به شهدای مدافع حرم مانند شهید همدانی و شهید سلیمانی افتخار می‌کنند، یهودی، مسیحی، سنی و شیعه به اینها افتخار می‌کنند، آن وقت کسی در داخل کشور طوری حرف بزند که به اینها اهانت شود؟ شهید همدانی چه موقع به سوریه رفت؟ موقعی که داعش در چند صد متری حرم حضرت زینب بود، این شجاعت، ایمان، تقوا و توکل بر خدا می‌خواهد، مگر هر کسی می‌تواند در دل داعش فروآید و از حرم حضرت زینب دفاع کند؟

امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه گروههای سیاسی و شخصیت‌ها با هر فکر و تفکری در مقابل این اهانت‌ها سکوت نکنند افزود: امیدوارم کسانی که تا حالا در گوشه دل خود گرایشی به این افراد و تفکر داشتند، بیدار شوند و برگردند، شهید سلیمانی و همدانی‌ها روز به روز در نزد آزاده خواهان عالم بزرگ‌تر می‌شوند، اما انسان می سوزد که بعضی افراد این حرف‌ها را بزنند، شهید همدانی، شهید سلیمانی و مدافعان حرم شهید شدند تا از اهانت به اهل بیت (ع) جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار