امام جمعه شیراز:

روز 13 محرم، روز دفن شهدای کربلارا گرامی بداریم

آیت‌الله «دژکام» گفت: عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا در کشور ما با شهادت امام حسین (ع) و یارانش تمام می‌شود و این در حالی است که پیکر مطهر امام حسین (ع) سه روز بعد از عاشورای حسینی دفن شد و باید این روز یعنی 13 محرم گرامی داشته شود.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ - 12August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، امروز 21 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تشکر از مردم شیراز که در این ایام در عزاداری شهدای کربلا و همچنین مراسم استقبال، تشییع، وداع و خاکسپاری سردار شهید «عبدالله اسکندری» سنگ تمام گذاشتند، اظهار داشت: عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا در کشور ما با شهادت امام حسین (ع) و یارانش تمام می‌شود و این در حالی است که امام حسین (ع) روز عاشورا تازه شهید شد و پس از آن پیکر مطهرش چندین شبانه‌روز روی زمین بود و سه روز بعد از عاشورای حسینی دفن شد و باید این روز گرامی داشته شود و مراسم عزاداری در این روز نیز  با شکوه خاصی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی نقاط جهان عزاداری زیاد مرسوم نیست اما اینجا ایران مقر و عمود تشیع جهان است و ما نباید بگذاریم مرکز تشیع در گرامی‌داشت و تکریم ماه محرم دستخوش تغییر در آداب و سنن حسنه شود.

آیت الله دژکام افزود: برخی سران فتنه اخیرا شان و حرمت شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید همدانی را زیر سوال برده‌اند و جامعه ما با همان بصیرت مثال زدنی که قبلا از خود نشان داده بود با حضور میدانی خود به این عده نیز تودهنی خواهد زد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به درگیری‌های اخیر میان جبهه مقاومت و گروه‌های جهاد اسلامی غزه با رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: هفته آینده روز مقاومت اسلامی است و حوادث اخیر و آتش بس فوری نشان داد اسراییل تحمل یک روز درگیری را ندارد و جبهه مقاومت هم دیگر ساکت نخواهد نشست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار