بیان خاطرات آزاده و جانباز «محمدتقی کریمی» پیش از خطبه نماز جمعه بیجار

آزاده و جانباز حاج «محمدتقی کریمی» در آستانه ۲۶ مرداد، ورود آزادگان به کشور امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیجار به بیان خاطرات دوران اسارت ۷ ساله خود پرداخت.
کد خبر: ۵۳۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ - 12August 2022

بیان خاطرات آزاده «کریمی» پیش از خطبه نماز جمعه بیجاربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، در آستانه ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به کشور تعدادی از آزادگان سرافراز در شهرستان بیجار با حضور در نماز جمعه یاد و خاطره این روز بزرگ را گرامی داشتند.

آزاده و جانباز حاج «محمدتقی کریمی» که هفت سال در اسارت نیروهای بعثی بود، پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیجار به بیان خاطرات دوران اسارت پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در دوران اسارات و در ایام محرم، رزمندگان همواره مورد اذیت و آزار بعثی‌ها قرار می‌گرفتند اما بعد از مشورت، تصمیم گرفتیم در سراسر اردوگاه همزمان عزاداری را به‌صورت آشکارا شروع کنیم.

وی افزود: عشق حسینی در دل همه ما می‌جوشید و بعد از ماه‌ها شکنجه و رنج و سختی رزمندگان می‌خواستند برای اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کنند به همین خاطر تمام اردوگاه در شب اول محرم بعد از خوردن مختصری شام پتوها را بالا زدیم و سالن آسایشگاه را کاملا خالی کردیم و همراه مداحانی که از قبل خود را آماده کرده بودند، عزاداری و مداحی را آغاز کرده و با وجود شکنجه‌های شدید مراسم عزاداری و سینه‌زنی خود را ادامه دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار