جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مراکز علمی و دانشگاه‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس پای کار بیایند

امیر «سهرابی» گفت: همه مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های حاضر منتقل کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ - 14August 2022

مراکز علمی و دانشگاه‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس پای کار بیایندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (یک‌شنبه) در مراسم افتتاحیه دوره‌های توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، با بیان اینکه مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال پیام دفاع مقدس به نسل‌های حاضر و آینده است، اظهار داشت: جامعه هدف ما در این زمینه بهتر است که کودکان نوجوانان و جوانان باشند؛ چراکه یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات جامعه امروز، تمسک به فرهنگ دفاع مقدس است و برای پیشرفت فرهنگی، راهی جز ارایه این فرهنگ نداریم.

امیر «سهرابی» تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مردم و مسئولین فاصله زیادی با هم نداشتند و مردم پشت‌سر رهبر خود، از دفاع مقدس حمایت می‌کردند و گرچه ارزاق کوپنی شده بود؛ اما مردم از همین ارزاق به جبهه‌ها کمک می‌کردند. در دفاع مقدس، جوانانی که می‌توانستند، سلاح در دست می‌گرفتند و آن‌هایی هم که نمی‌توانستند، به پشتیبانی از جبهه‌ها می‌پرداختند.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: انتقال فرهنگ و پیام دفاع مقدس به جوان دانشگاهی بسیار اهمیت دارد و اساتید دانشگاه، انتقال‌دهنده این پیام به نسل جوان هستند که باید آن را با دل و قلب خود به نسل جوان انتقال دهند.

امیر «سهرابی» با بیان اینکه اجرای درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس یکی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تولید و نشر کتاب حوزه دفاع مقدس را یکی دیگر از ماموریت‌های این بنیاد دانست و تصریح کرد: تدوین کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در ۱۰ سال گذشته، ۱۰ برابر شده و سالیانه به حدود ۱۸۰۰ تا ۲ هزار کتاب رسیده است و حدود ۵۰۰ نسخه کتاب صوتی تولید می‌شود. همچنین در حوزه اسناد دفاع مقدس و تولید تصویر، کلیپ‌ها و فعالیت در فضای مجازی نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت‌های خود را هدفمند انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسلماً کافی نیست؛ بنابراین همه مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های حاضر منتقل کنیم.

امیر «سهرابی» ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور را یکی دیگر از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: یکی از مأموریت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی دانشجویان و اقشار مختلف مردم تهران با فرهنگ دفاع مقدس است و این آمادگی را دارد که با آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها این ارتباط را داشته باشد تا درس عملی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را ارائه کند.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۲۴ استان هم‌اکنون افتتاح شده است و فرهنگ دفاع مقدس را ارائه می‌کند؛ بنابراین از همگان انتظار داریم تا در تولید محتوا برای این موزه‌ها همکاری کنند.

امیر سهرابی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بهتر از همه مراکز آموزشی در زمینه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس پای کار آمده است، گفت: تفاهم‌نامه جدیدی در رابطه با موضوعات مختلف دفاع مقدس از جمله درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ریس شورای عالی انقلاب فرهنگی امضا و قرار شد اهمیت بیشتری به این ۲ واحد درسی داده شود.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را پیروزی بزرگ عنوان کرد و بیان داشت: ما نیازمند ایجاد غرور و افتخار در زمینه دفاع مقدس، در میان نسل جوان هستیم؛ چراکه دشمن بعثی نیامده بود که برود، بلکه آمده بود تا بماند و کشور ما را تجزیه کند و همه استکبار هم با صدام هماهنگ بودند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار