تهیه کننده سینمای ایران:

بهترین خاطراتم مربوط به روز‌های خبرنگاری است/ می‌توانیم به روز‌های با شکوه سینمای ایران برسیم

صدرعاملی با تاکید براینکه بهترین خاطراتم مربوط به روز‌های خبرنگاری است، گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب همیشه جزو پیش‌رو‌ها بوده است؛ ما بازهم می‌توانیم از این روز‌های سخت گذر کنیم و به روز‌های با شکوه سینمای ایران برسیم.
کد خبر: ۵۳۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ - 15August 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم ویژه تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه سینما (ضیافت قلم) از غلامرضا موسوی تهیه‌کننده، رسول صدرعاملی کارگردان، حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه‌کننده و فریدون جیرانی منتقد و کارگردان که سابقه خبرنگاری دارند، با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

قبل از هر بزرگداشت، کلیپی از گفت‌وگو‌ها و تصاویر این سینماگران روی پرده رفت. همچنین در بخشی ویژه به خبرنگارانی که در دو سال اخیر، درگذشته‌اند، با قرائت متن و پخش تصاویر آنها، ادای احترام شد. فریدون جیرانی به دلیل ابتلا به کرونا در این مراسم حضور نداشت.

تقدیر از غلامرضا موسوی با حضور مجید اسماعیلی مدیر عامل موزه سینما و سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی موزه سینما انجام شد.

موسوی گفت: صحبت‌های آقای خزاعی به اندازه و کامل بود. فکر نمی‌کنم صحبت خاصی باقی مانده باشد. امیدوارم راهی گشوده شود تا رسانه‌های ما به‌ویژه در حوزه فرهنگ و مشخصا سینما، مانند گذشته پر رونق و پربار شوند و مسئولان راهی برای رونق بیشتر مطبوعات پیدا کنند.

تقدیر از حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده سینما، با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، یزدان عشیری مدیر کل روابط عمومی سازمان انجام شد. اسماعیلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران سینمایی را از مظلوم‌ترین صنوف خواند و گفت: امیدوارم در آینده بیشتر به رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های سینمایی پرداخته شود. من افتخار این را داشتم که در سال‌های گذشته با فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی، بیژن امکانیان و مهدی فخیم‌زاده همکاری رسانه‌ای داشته باشم. در این مراسم لازم می‌دانم از حجت‌الاسلام دعایی که همیشه همراه سینماگران و هنرمندان بودند، یاد کنم و بگویم که او به عنوان یک فعال رسانه‌ای همیشه با ما همراه و همدل بود.

بهترین روز‌های زندگیم در مطبوعات گذشت
از رسول صدرعاملی نویسنده و کارگردان با حضور حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت و احسان هشیارگر مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی تقدیر شد. رسول صدرعاملی با تاکید بر اینکه بهترین روز‌های زندگی‌ام در مطبوعات بوده و هنوز به این حرفه علاقه‌مند هستم، گفت: سینما و رسانه می‌توانند در کنار یکدیگر بزرگ شوند و رشد کنند، این یک همکاری دوطرفه بین رسانه و سینماست. بزرگ شدن سینما و رسانه این است که باهم باشند، نه اینکه از یکدیگر تعریف و تمجید کنند، بلکه به یکدیگر کمک کنند.

این کارگردان در پایان گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب همیشه جزو پیش‌رو‌ها بوده است. ما بازهم می‌توانیم از این روز‌های سخت گذر کنیم و به روز‌های با شکوه سینمای ایران برسیم.

تجلیل از بابک برزویه عکاس سینما و رسانه یکی دیگر از بخش‌های «ضیافت قلم» بود. امیر عابدی عکاس باسابقه برای این بخش، در کنار رئیس سازمان سینمایی قرار گرفت و از اهالی رسانه خواست برای سلامتی بابک برزویه و شفای او دعا کنند. عابدی همچنین با اشاره به وضعیت معیشتی هنرمندان از رئیس سازمان سینمایی درخواست کرد، تمهیدی برای بهبود اوضاع زندگی هنرمندان و حفظ کرامت آنان در نظر بگیرد.

در پایان این مراسم با حضور محمد خزاعی، رسول صدرعاملی، سید احد میکائیل‌زاده مشاور مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و محدثه واعظی‌پور مدیر روابط عمومی مرکز، از تعدادی از خبرنگاران تقدیر شد.

در مراسم «ضیافت قلم» که امروز دوشنبه برگزار شد از از ۱۲۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای عرصه سینما که در رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری فعالیت می‌کنند، با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه سینما به همت سازمان سینمایی و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، موزه سینمای ایران، انجمن سینمای جوانان، مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویا نمایی و موسسه سینما شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها