دبیر ستاد اربعین حسینی:

مواکب می‌توانند از ۲۱ محرم در عراق حضور پیدا کنند/ زائران ایرانی ماندگاری کمتری در کربلا داشته باشند

مجید میراحمدی با اشاره به درخواست استاندار عراق گفت: از زوار ایرانی اربعین می‌خواهیم با توجه به حجم حضور زوار در شهر کربلا، از زمان اقامت خود در این شهر کم کنند.
کد خبر: ۵۳۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 16August 2022

مواکب می‌توانند از ۲۱ محرم در عراق حضور پیدا کنند/ زائران ایرانی ماندگاری کمتری در کربلا داشته باشندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مجید میراحمدی» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و دبیر ستاد اربعین حسینی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست این ستاد با حضور استاندار کربلا و سفیر ایران در عراق، اظهار داشت: در این جلسه استاندار کربلا درخواست داشت زائران ایرانی ماندگاری کمتر در کربلا داشته باشند؛ همچنین تاکید کرد ارائه خدمات مواکب ایرانی بعد از اربعین بوده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: مصوب شد پارکینگ‌های شهرداری هر ۲۴ ساعت پنج هزار تومان و بخش خصوصی برای هر ۲۴ ساعت ۱۰ هزار تومان دریافت کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی افزود: با توجه به حجم مراجعه کنندگان به سامانه سماح موضوع کنترل واکسن در مرز‌ها انجام می‌شود لذا زائرن حتما باید کارت واکسن و یا فایل تزریق واکسن را در تلفن همراه خود داشته باشند؛‌ البته مبنای تزریق دو دز واکسن و در صورت گذشت شش ماه دز یادآور است؛ اگر کسی دوز سوم را زده باشد دوز یادآور مهم نیست.

میراحمدی گفت: خروج اتباع غیر ایرانی، افعانی و پاکستانی فقط از مرز شلمچه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مبنای بیمه به ازای هر نفر ۱۸ هزار تومان است، گفت: خدمات ما از ۲۳ تا ۱۰۰ افزایش داده شده که نسبت به سال‌های گذشته درصد بالایی بوده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی افزود: طبق دستور وزیر کشور استانداران سراسر کشور مکلف هستند با بسیج امکانات حمل و نقلی استان نیاز جابجایی زائرین را برطرف کنند که در همین راستا قیمت اعلام شده بلیط هوایی برای رفت و برگشت شش میلیون تومان و پرواز چارتر هم ممنوع است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره اینکه در مرز‌ها گذرنامه‌هایی که تمدید آن‌ها تمام شده توسط پلیس مهر خواهند شد، گفت: در پلیس گذرنامه و فراجا پیش‌بینی‌هایی شده که این کار با سهولت انجام شود و فردا در این خصوص جلسه‌ای خواهیم داشت و اگر تغییراتی اعمال شود، اعلام خواهد شد.

میراحمدی درباره ساعت کاری مرز‌ها در ایام اربعین گفت: تمامی مرز‌ها ۲۴ ساعته فعال خواهند بود، اما تردد از مرز خسروی محدودیت ساعتی داشته و حداکثر ساعت خروج پنج بعدازظهر خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین حسینی افزود: عراق اعلام کرده که روزانه از مرز مهران ۲۰۰ هزار نفر را پذیرش خواهد کرد که با توجه به حجم تردد زائرین درخواست کرده‌ایم که این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مواکب از ۲۱ محرم‌ می‌توانند در عراق حضور پیدا کنند، گفت: تا کنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سماح ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بنی شده چهار تا پنج میلیون زائر در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار