ترکش‌های شهادت خبرنگار الجزیره؛

شهادت «شیرین ابوعاقله» آمریکا را در مقابل رژیم ضد بشری اسرائیل قرار داد

پس از ترور و شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره، دولت جو بایدن از ارتش رژیم صهیونیستی تغییر رفتار در کرانه باختری را خواستار شد.
کد خبر: ۵۴۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 18August 2022

شهادت «شیرین ابوعاقله» آمریکا را در مقابل رژیم ضد بشری اسرائیل قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در شرایطی که اقدام وزارت خارجه آمریکا در خون‌شویی از شهادت شیرین ابوعاقله جنجال‌های زیادی ایجاد کرد، وبگاه «آکسیوس» از درخواست ویژه دولت جو بایدن از ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

در حالی که درخواست‌ها برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در زمینه ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره ادامه دارد، رسانه آمریکایی در گزارشی به قلم یک خبرنگار ارشد ساکن فلسطین اشغالی از درخواست دولت بایدن از ارتش رژیم صهیونیستی برای تغییر رفتار در کرانه باختری خبر داد.

باراک راوید در گزارشی که در وبگاه «آکسیوس» منتشر کرد، به نقل از سه منبع مطلع اسرائیلی و آمریکایی که نامشان را فاش نکرده، نوشت: «ایالات متحده از اسرائیل خواسته که در "دستورالعمل تعامل" نیرو‌های دفاعی اسرائیل (ارتش رژیم اشغالگر قدس) در کرانه باختری بازنگری کند».

طبق گزارش این خبرنگار مطرح صهیونیست، درخواست دولت بایدن از ارتش رژیم صهیونیستی برای بازنگری در شیوه تعامل و رفتارش در کرانه باختری در ادامه واکنش‌ها به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره مطرح شده است.

باراک راوید نوشت: «فشار ایالات متحده بر اسرائیل برای بازنگری دستورالعمل‌ها غیرعادی است، اما در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت بایدن برای اطمینان از پاسخگویی در قتل ابوعاقله تحت فشار است».

به نوشته این فعال رسانه‌ای ساکن فلسطین اشغالی، دستورالعمل مربوط به تعامل و رفتار در ارتش رژیم صهیونیستی، شرایطی را که طبق آن نظامیان این رژیم می‌توانند از گلوله جنگی در کرانه باختری استفاده کنند، تعریف می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا سیزدهم تیر ماه بعد از تشددی فشار‌ها برای واکنش نشان دادن به قتل شیرین ابوعاقلاه، سرانجام نتایج تحقیقات ادعایی خود درباره شهادت این خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه خبری الجزیره را که به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به قتل رسید، منتشر کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش، علی‌رغم اذعان به اینکه گلوله از سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شیرین ابوعاقله شلیک شده به تمامی توجهیات برای کوچک‌نمایی ابعاد این جنایت و تقصیرزدایی از رژیم صهیونیستی متوسل شده است.

در این بیانیه آمده است: «پس از یک تحلیل قانونی دقیق که به عنوان بخشی از روندِ تحتِ نظارتِ "هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا" (USSC) انجام شد تحلیلگران مستقل و طرف ثالث نتوانستند به جمع‌بندی مشخصی درباره منشأ گلوله‌ای که به قتل شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار آمریکایی-فلسطینی منجر شد برسند. متخصصان پرتابه‌شناسی به این نتیجه رسیدند که گلوله به شدت تخریب شده و رسیدن به جمع‌بندی واضح بر اساس آن امکان‌پذیر نیست.»

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود: «علاوه بر تحلیل‌های قانونی و پرتابه‌شناسی، هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا به تحقیقات انجام‌شده از سوی ارتش اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی طی هفته‌های گذشته دسترسی پیدا کرد.»

واشنگتن افزود: «بعد از خلاصه کردن هر دو تحقیق، هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا به این جمع‌بندی رسید که شلیک گلوله از سمت مواضع ارتش اسرائیل احتمالاً عامل مرگ شیرین ابوعاقله بوده است. هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا دلیلی برای اعتقاد به اینکه این اقدام عامدانه بوده نیافت بلکه به این نتیجه رسید که این رویداد حاصل شرایط تراژیک موجود در حین عملیات تحت رهبری ارتش اسرائیل علیه گروه‌هایی از جهاد اسلامی فلسطین در روز ۱۱ مه ۲۰۲۲ در جنین بوده است. این عملیات پس از مجموعه‌ای از حملات تروریستی در اسرائیل انجام می‌شد».

باراک راوید در گزارش شامگاه چهارشنبه (دیشب) خود برای وبگاه آکسیوس از دیدار چندی قبل خانواده شیرین ابوعاقله با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ساختمان این وزارتخانه خبر داد.

طبق گزارش این خبرنگار صهیونیست، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از ملاقات با خانواده ابوعاقله، با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس گرفت و از وی خواست تا «در اسرع وقت نتایج نهایی تحقیقات عملیاتی نظامی اسرائیل در مورد مرگ این روزنامه‌نگار را منتشر کند».

به روایت باراک راوید، «او (وزیر خارجه آمریکا) همچنین خواستار بازنگری در دستورالعمل تعامل نیرو‌های دفاعی اسرائیل (رفتار نظامیان این رژیم) در کرانه باختری شد و گفت که ایناقدام، گامی در جهت پاسخگویی در پرونده ابوعاقله خواهد بود».

او ادامه داد: «بلینکن به گانتز گفت که او فکر می‌کند که یا دستورالعمل‌های تعامل پیگری نشده یا اینکه باید بازنگری بشود وقتی که یک نظامی اسرائیلی به ابوعاقله شلیک کرد وقتی که او جلیقه ضد گلوله پوشیده بود که روی آن نوشته شده بود "رسانه‌"».

در ادامه گزارش، این فعال رسانه‌ای ساکن فلسطین اشغالی به سراغ وزارت خارجه آمریکا رفته و نظر آن‌ها را درباره درستی یا نادرستی خبر‌ها درباره درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای بازنگری در رفتار ارتش این رژیم در کرانه باختری جویا شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به او به گفتن این جمله بسنده کرد: «همانطور که وزیر امور خارجه (آنتونی بلینکن) گفت، ما خواستار پاسخگویی برای قتل غم انگیز شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی هستیم».

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به باراک راوید خبر داد، «هیچ درخواست رسمی از سوی ایالات متحده برای تغییر دادن دستورالعمل‌های تعامل (ارتش این رژیم در کرانه باختری) نشده است، اما اگر هم شده بود، اسرائیل این درخواست را رد می‌کرد».

این مقام رژیم صهیونیستی که از آغاز تاسیسش به جنگ افروزی علیه فلسطینیان مشغول بوده و به همین دلیل حتی سیاستمداران آمریکایی از قبیل برنی سندرز سناتور یهودی آمریکایی بار‌ها این رژیم را «آپارتاید» خوانده‌اند، در اظهارنظری بی اساس مدعی شد: «اسرائیل یک کشور مستقل است و دستورالعمل‌های تعامل (ارتشش) باعث نجات دادن جان‌ها می‌شود».

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار