فرمانده فراجا:

آمادگی فراجا برای عملیات بزرگ اربعین/ صدور گذر موقت منوط به موافقت کشور عراق است

سردار اشتری درباره صدور گذر موقت گفت: سال قبل از کرونا صدور گذر موقت صادر شد و امسال هم نمونه‌‌ها به کشور عراق ارسال شده و در وزارت کشور و فرماندهی انتظامی کشور در حال پیگیری است.
کد خبر: ۵۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 18August 2022

آمادگی فراجا برای عملیات بزرگ اربعین/ صدور گذر موقت منوط به موافقت کشور عراق استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده فراجا امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه رزمایش پنج تن آل عبا (خادمین زائران اربعین حسینی) که در ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا برگزار شد، اظهار داشت: همکاران در یگان ویژه با برگزاری این رزمایش آمادگی خود را برای حضور در مرزهای رسمی کشور و ارائه خدمت به زائرین اعلام کردند.

سردار اشتری گفت: ۳۰ هزار نیرو از فراجا در مرزها حضور خواهند داشت که از این ۱۲ هزار نفر از یگان‌های ویژه هستند.

فرمانده فراجا خاطرنشان کرد: باتوجه به درصد زائرین تقسیم‌ نیروها انجام شده و  پلیس راهور در خصوص مسائل ترافیکی، مرزبانی برای برقراری امنیت مرزها  و پلیس گذرنامه آماده ارائه خدمات هستند.

وی درباره بهره‌گیری از بالگردها و پهپادهای فراجا گفت: با استفاده از بالگردهای و پهپاد‌ها پایش تصویری برای تسهیل در عبور و جرور صورت خواهد گرفت.

فرمانده فراجا در خصوص گذرنامه گفت: طبق توافق با پلیس عراق گذرنامه‌هایی که از تاریخ آن‌ها تا شش ماه گذشته باشد در مرزها مهر تمدید خواهد خورد؛ مهر تمدید گذرنامه برای زائرین زمینی، هوایی و دریایی است و روش آن در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار اشتری در خصوص افزایش گیت‌های مرزی افزود: توافقی شده که علاوه بر افزایش گیت‌ها در ایران گیت‌های مرزی در عراق هم افزایش پیدا کند.

فرمانده فراجا گفت: به تمامی زائران توصیه می‌کنم با توجه به گرمای هوا زائران حضور در مرزها را به ساعاتی هوا خنک‌تر است موکول کنند.

سردار اشتری درباره صدور گذر موقت اظهار داشت: سال قبل از کرونا صدور گذر موقت صادر شد وامسال هم نمونه‌‌ها به کشور عراق ارسال شده و وزارت کشور و فرماندهی انتظامی کشور در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار