در پیام نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

آزادگان با فرهنگ عاشورایی پرچم انقلاب را در دفاع مقدس به اهتزاز درآوردند

حجت‌الاسلام ربانی در پیامی به مناسبت روز آزادگان گفت: روز بیست و ششم مرداد در حقیقت، دلاوری‌هایِ بزرگ‌مردانی است که با تاسی از مکتب عاشوراییِ سیدالشهدا علیه‌السلام، پرچم دفاع از انقلاب اسلامی را در جبهه‌های نبرد به اهتزاز درآوردند.
کد خبر: ۵۴۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 18August 2022

آزادگان با فرهنگ عاشورایی پرچم انقلاب را در دفاع مقدس به اهتزاز درآوردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحسن ربانی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: در تقویم مناسبت‌های انقلاب، بیست و ششم مرداد، یادآور بازگشت افتخارآمیز آزادگانِ دلاور به ایرانِ اسلامی است.

متن این پیام به شرح ذیل است:

یک‌ سال پس از ارتحال ملکوتی امام امّت رضوان‌الله‌علیه در سال ۱۳۶۹، رزمندگانِ عزیزی که سال‌های متمادی، اسیر پنجه‌های رژیم دژخیم بعث بودند و آرزوی دیدار و ملاقات با پیر و مقتدایشان را در سر داشتند، قدم به خاک میهن نهادند و مشتاقانه به دیدار امام بزرگواری رفتند که می‌فرمود: اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانید و بگوئید: خمینی در فکرتان بود؛ اما این دیدار هیچگاه محقق نشد و به بیعتی افتخار آمیز با مقام معظم رهبری تبدیل گشت.

بیست و ششم مرداد ماه در حقیقت، دلاوری‌هایِ بزرگ‌مردانی که با تاسی از مکتب عاشوراییِ سیدالشهدا علیه‌السلام، پرچم دفاع از انقلاب اسلامی را در جبهه‌های نبرد به اهتزاز درآوردند و پس از آزادی از بند اسارت، زینبی وار، به جهاد فرهنگی و جهاد تبیین پرداختند را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

همان عزیزانی که رهبر بزرگوار انقلاب در تجلیل از جایگاه آنان فرمود: صبر و استقامتِ شما به اسلام آبرو بخشید، شما‌ها ده سال، هشت سال ـ کمتر یا بیشتر ـ سخت‌ترین دوران را گذراندید. جوانی و زندگی باطراوتِ دوران شباب را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانواده‌های شما با صبرِ خود، اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند.

امروز مائیم و آزادگانی که خود کتاب‌هایی گویا از انبوه خاطرات سال‌های اسارت خود هستند و وظیفه‌ی آشنا کردنِ نسل چهارم و پنجم انقلاب، با مرارت‌ها و خون‌دل‌هایی که این مجاهدان، در راه استقلال و آزادی این مرز و بوم، متحمّل شدند.

اینجانب، این روز به یادماندنی و غرورآفرین را به همه‌ی آزادگانِ گرانقدر، خصوصاََ جهادگرانی که در سنگر جهاد سازندگی، به درجه‌ی آزادگی رسیدند، تبریک عرض می‌نمایم و توفیق روزافزون را برای یکایک این عزیزان، از خداوند متعال، مسئلت دارم.

سید حسن ربانی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار