نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

دولت به‌ اجرای سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان کمک کند

حجت الاسلام «عبادی زاده» گفت: دستورات لازم‌ برای حمایت‌ از ساخت مسجد جامع بندرعباس که یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام است صادر شود تا ان‌شاءالله عملیات اجرایی آن به اتمام‌ برسد.
کد خبر: ۵۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ - 19August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار با «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در سفر اول رئیس جمهور به دلیل شیوع کرونا دیدارهای مردمی در سطوح بالا نبود و امیدوارم در دوره‌های بعدی شاهد پرشکوه مردم در سفر استانی باشیم تا توطئه‌هایی که مبنی بر محبوبیت دولت اشاره می‌شود باطل شود.

حجت الاسلام عبادی‌زاده عنوان کرد: طی سه سال گذشته شاهد حوادث غیرمترقبه زیادی بودیم به همین جهت باید فکری اساسی در حوزه مدیریت بحران کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به راهبرد هلال احمر در مدیریت بحران‌ها، ابراز کرد: چادرهای مرسوم هلال احمر در هنگام بحران در تابستان گرم و زمستان سرد، کارایی ندارد که بهتر است برای استان‌های جنوبی کانکس‌هایی برای مدیریت بحران در اختیار هلال احمرها قرار‌ گیرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که به واسطه رشد درختان در مسیر رودخانه و عدم لایروبی رودخانه‌ها، با کوچکترین بارندگی، روستاها با مشکل مواجه می‌شوند، بیان کرد: اطمینان دارم اگر در سال جدید بارندگی رخ دهد باز هم با چالش روبرو می‌شویم به همین جهت بهتر است، هزینه‌هایی که برای خسارت سیل پرداخت می‌شود، صرف پیشگیری از بروز خسارت سیلاب شود.

وی بیکاری را یکی از معضلات اصلی هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل بیکاری هرمزگان را می‌توان از طریق صنایع کوچک، صنایع بزرگ‌ و سایر ظرفیت‌ها حل کرد که تحقق این مهم نیازمند توصیه اکید رئیس جمهور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه کلان‌شهر بندرعباس از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شده است، تصریح کرد: صنایع دستی هرمزگان که ریشه در تاریخ و تمدن این استان دارد، ظرفیت بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال و توسعه محسوب می‌شود که باید مورد تاکید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان، مطرح کرد: برش استانی این‌سند در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و باید حمایت‌های لازم از این سند فرهنگی که در راستای اولویت‌های دولت تعریف شده است انجام شود.

وی با اشاره به همجواری هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، عنوان کرد: دستورات لازم‌ برای حمایت‌ از ساخت مسجد جامع بندرعباس که یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام است صادر شود تا ان‌شاءالله عملیات اجرایی آن به اتمام‌ برسد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، گسترش گردشگری دینی و مذهبی را از جمله فواید احداث این مسجد دانست و ابراز کرد: فاز اول پروژه بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز با تزریق اعتبار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها