نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

دستاوردهای دفاعی ایران ملل منطقه را از تأمین امنیت پایدار مطمئن ساخته است

حجت‌الاسلام «آل‌ هاشم» با گرامیداشت روز صنعت دفاعی گفت: دستاوردهای دفاعی اطمینان و اعتماد ملل و دولت‌های منطقه برای نقش‌آفرینی ایران در تامین امنیت پایدار منطقه را به خود معطوف کرده است.
کد خبر: ۵۴۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 19August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌ هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نظر شفاهی آمریکا را برای اجرایی شدن برجام قبول ندارد و باید کتبا تضمین دهد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین در کانون جنگ روایتی نظام سلطه قرار گرفته است، افزود: برآیند اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات وین این بود که با پایان یافتن گفت‌و‌گوها متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با کلمه بله یا خیر نظر خود را در مورد متن نهایی اعلام کنند.

«آل‌هاشم» اظهار داشت: ایران با فهم این بازی و شناخت ذات فریبکار آمریکا صرحتا اعلام کرد که هیچ متن یا پیشنهادی را به عنوان متن نهایی به رسمیت نمی‌شناسد و ضمن دریافت ایده‌های معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا مواردی که در آن جا ارائه شده را در تهران مورد بررسی قرار خواهد داد و نظرات خودش را در این رابطه اعلام خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: آنچه که مسلم است و وزیر خارجه جمهوری اسلامی کشور نیز دوشنبه شب اعلام کرد، این است که منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام هستیم و ایران به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی نمی‌داند.

«آل‌هاشم» با اشاره به دستاوردهای جنگ سه روزه اخیر غزه، ادامه داد: دبیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته بود و در آن گزارشی از جنگ سه روزه‌ای از غزه داد و از هماهنگی و هم‌افزایی جبهه مقاومت فلسطین خبر داده و از نقش سید مقاومت و حمایت امام خامنه‌ای تشکر کرده است.

وی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ نامه او از افتخارات مضاعف جنبش جبهه اسلامی و ارتقای جایگاه این جنبش در مقاومت فلسطین سخن گفتند و بر پیوند مقاومت غزه و کرانه غربی تاکید کردند و بشارت قوت مقاومت و افول صهیونیست‌ها را دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تجربه این جنگ و نبردهای قبلی گویای این واقعیت است که گنبد آهنین توان مقابله با موشک‌های نقطه‌زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد.

«آل‌هاشم» افزود: یکی از پیامدهای مهم جنگ سه روزه اخیر این است که نشان داد جنبش جهاد اسلامی به تنهایی توانسته مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و این جنگ ثابت کرد که دشمن صهیونیستی با وجود تبلیغات گسترده توان ورود به جنگ‌های طولانی را ندارد.

وی با اشاره به ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی، یادآوری کرد: این روز نشانگر توان بازدارندگی و قدرت دفاعی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و از یک سو موجبات هراس و وحشت دشمنان انقلاب و قدرت‌های زورگو و سلطه جهانی را فراهم آورده است.

امام جمعه تبریز گفت: از سوی دیگر نیز اطمینان و اعتماد ملل و دولت‌های منطقه برای نقش‌آفرینی ایران در تامین امنیت پایدار منطقه را به خود معطوف کرده است و بیش از هر مقوله‌ای حاوی این پیام است که ملت انقلاب اسلامی با کسب شایستگی عملی خود و شکستن مرزهای دانش بنیان در حوزه‌های مختلف و دستیابی به فناوری نوین و نوظهور دفاعی می‌رود تا در آینده نزدیک قله‌های رفیع و اقتدار را فتح کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: این دستاوردها در سایه هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا حاصل شده است.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: آزادگان با مشکلات متعددی در زمینه‌های خدمات درمانی، معیشت و ازدواج فرزندان خود دست به گریبان هستند و حل مشکلات آنان نباید در پیچ و خم اداری متوقف شود و خدمات آن‌ها مورد غفلت قرار گیرد بلکه مدیران و مسئولان در قابل ایثارگری‌های آنان باید برای حل مشکلاتشان تلاش دوچندان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار