فعالیت ۲۹ موکب از استان زنجان در ایام اربعین

مسئول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از برنامه‌ریزی برای فعالیت ۲۹ موکب از استان در ایام اربعین خبر داد و گفت: این موکب‌ها افتخار میزبانی از ۴۰ هزار زائر را خواهند داشت.
کد خبر: ۵۴۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ - 20August 2022

فعالیت ۲۹ موکب از استان زنجان در ایام اربعین

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد امیرخانی» مسئول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در گفت‌وگویی با بیان اینکه در اربعین امسال ۲۹ موکب از استان زنجان افتخار میزبانی و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی را دارند، اظهار داشت: ۱۷ موکب از این مجموع مربوط به شهرستان زنجان، سه موکب شهرستان خدابنده، دو موکب شهرستان ابهر، دو موکب شهرستان خرمدره، یک موکب شهرستان سلطانیه، دو موکب شهرستان ماهنشان، یک موکب شهرستان طارم و یک موکب شهرستان ایجرود است.  

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۹ موکب استان زنجان ۱۷ موکب در نجف اشرف مستقر خواهند شد، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده چهار موکب در مسیر نجف به کربلا، ۶ موکب در کربلای معلی، یک موکب در مرز مهران و یک موکب نیز داخل استان مستقر خواهند شد.

امیرخانی از برنامه‌ریزی برای پذیرایی روزانه از ۴۰ هزار زائر اربعین خبر داد و گفت: فعالیت موکب‌ها از ۱۶ شهریور یعنی ۱۰ صفر آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

مسؤول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه هر موکب حدود ۳۰ خادم فعال خواهد داشت، ادامه داد: ارزیابی شده است که افراد فعال در این تعداد موکب به حدود یک هزار نفر برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها