همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهمن؛

همایش بزرگ ۹۰۰ نفری آزادگان کرمانشاه برگزار شد

همزمان با ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، همایش بزرگ ۹۰۰ نفری آزادگان کرمانشاه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با مشارکت شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولین لشکری و کشوری در محوطه شهرداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ - 20August 2022

همایش بزرگ ۹۰۰ نفری آزادگان کرمانشاه برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با ۲۶ مرداد (سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی) همایش بزرگ ۹۰۰ نفری آزادگان کرمانشاه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با مشارکت شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولین لشکری و کشوری در محوطه شهرداری برگزار شد.

سردار «اسدالله ناصح» فرمانده لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در این همایش با تجلیل از حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و نیز شکست حصر شهر پاوه توسط رزمندگان اسلام را گرامی داشت.

سردار ناصح اظهار داشت: ما همه مدیون شما آزادگان هستیم و هرچه بگوییم نمی‌توانیم سختی‌هایی که بر شما تحمیل شده است را تجسم کنیم چرا که این سختی‌ها قابل لمس نیست و هر چه بگوییم کم گفته‌ایم.

فرمانده لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا و فداکاری‌های ایثارگران است و اگر امروز خدای متعال به ما عنایتی کرده و امتیازاتی به کشور ما داده است، به برکت وجود این جان‌فشانی‌ها و از خود گذشتگی‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شکست حصر شهر پاوه و اضمحلال گروهک‌های معاند توسط رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود: در این ایام بسیار سخت که عمده شهر پاوه سقوط کرده بود و قریب پنج الی شش هزار نفر از گروهک‌های ضدانقلاب شهر پاوه را محاصره کرده بودند، تنها جمع کوچکی از پاسداران، ارتشیان، نیرو‌های ژاندارمری و مردمی سلاح به دست گرفته بودند و از کوچه و محله‌های شهر پاوه دفاع می‌کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر گروهک‌های ضدانقلاب به اهداف خود می‌رسیدند و شهر پاوه سقوط می‌کرد، به یقین استان کردستان در منطقه غرب کشور سقوط می‌کرد و این می‌توانست. یک تهدید بزرگ برای نظام و کشور باشد.

سردار ناصح در ادامه با اشاره به تیزهوشی حضرت امام (ره) به عنوان فرمانده کل قوا در صدور پیام تاریخی خود به منظور آزادسازی شهر پاوه اظهار داشت: در قضیه دفاع مقدس و از جمله شکست حصر پاوه برخی از قضایای عاشورا برای رزمندگان ما به خوبی اتفاق افتاد و نیرو‌های انقلاب علی‌رغم کمبود عده و عده و نیز با کمک ارتباط معنوی حضرت امام راحل در مقابل تمامی توطئه‌های دشمن ایستادگی کرد و نقشه‌های شوم استکبار جهانی را یکی پس از دیگر نقش بر آب کرد که نمونه بارز آن همین شکست حصر شهر پاوه بود.

وی در پایان تصریح کرد: تا ما در راه خدا گام برمی‌داریم، لطف و عنایت خدای متعال هم با ماست و این اقتدار و پیشرفت کشور نتیجه ایثار، فداکاری و خون‌های ریخته شده شهدا و ایثارگران عزیز و اتحاد و همدلی مردم سلحشور ایران اسلامی است.

در ابتدای این مراسم «خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن قدردانی از توجه و عنایت مسئولین استانی در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این همایش بزرگ اظهار داشت: برگزاری باشکوه این مراسم نشان از تعامل، همکاری و نشان از توجه خاص جامعه به قدر و منزلت جامعه ایثارگری است.

وی سرکشی از هزار و ۷۷۶ آزاده در مدت کوتاهی تا قبل از سالروز ۲۶ مرداد سال جاری و برگزاری این همایش بزرگ را از جمله اقداماتی برشمرد که بر مبنای تعامل بسیار مطلوب بین دستگاهی و تلاش مجدانه خادمین شهدا برشمرد و ابراز امیدواری کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اداری در رسیدن به اهداف سازمانی که هما نا خدمت رسانی هر چه بهتر به ایثارگران عزیز است موفق باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها