رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از آزادگان:

«آزادگان» آموزگاران مقاومت صادقانه هستند

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ما آزادگان را آموزگاران مقاومت صادقانه می‌دانیم، گفت: پاسداشت آزادگان و خانواده‌های آن‌ها یک تکلیف ملی، دینی و عقلانی برای ما است.
کد خبر: ۵۴۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ - 20August 2022

پاسداشت آزادگان مثل پاسداشت شهدا یک تکلیف استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس و امیر سرتیپ «محمد اکرمی‌نیا» معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همچنین جمعی از آزادگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم اظهار داشت: یکی از خاطره‌انگیزترین، خوشایندترین و ماندگارترین روز‌های ملت ایران ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹، سالروز بازگشت آزادگان به کشور است. شیرینی آن لحظات فراموش‌نشدنی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: همان‌گونه که پاسداشت شهدا یک تکلیف است، پاسداشت آزادگان و خانواده‌های آن‌ها نیز یک تکلیف ملی، دینی و عقلانی برای ما است.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که ما در دفاع مقدس مظلوم واقع شدیم؛ چون آمادگی جنگ و دفاع از کشور را نداشتیم. دشمن سعی داشت ما را غافلگیر کند، اما به لطف الهی در نهایت خودش غافلگیر شد. برخلاف تجزیه تحلیل‌های ابتدای جنگ، هرچه گذشت دشمن احساس کرد که چاره‌ای غیر از تحمل شکست ندارد و بالاخره مقاومت ملت، رزمندگان، آزادگان و شهدای ما دشمن را تسلیم کرد. این جزو اتفاقات بی‌بدیل در تاریخ است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: این پیروزی نتیجه مقاومت صادقانه ملت ایران بود. نقش آزادگان به هیچ وجه نباید در این پیروزی فراموش شود. آزادگان در خاک و در زندان‌های دشمن در حال نبرد با آن‌ها بودند و به نوعی شکست اراده حزب بعث، از زندان‌های خودشان آغاز شد. آن‌ها وقتی دیدند این‌ها که در زندان هستند، تسلیم نمی‌شوند، پس قطعاً کسانی که در جبهه‌ها می‌جنگند، شکست‌ناپذیر هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: ما آزادگان را آموزگاران مقاومت صادقانه می‌دانیم. آن‌ها استاد ایستادگی در برابر دشمنان هستند. باید کاری کنیم خاطرات آزادگان نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود؛ چنانچه این کار را نکنیم، بدهکار کسانی هستیم که با همه وجود به میدان رفتند و هرچه داشتند برای دفاع از این کشور و مردم گذاشتند.

در پایان این مراسم با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح یادبود از آزادگان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار