عضو کمیسیون امنیت ملی:

طالبان باید قوانین مرزی و بین‌المللی را رعایت کند

مالکی گفت: حکومت طالبان هنوز ساختار و نظم یک دولت واقعی را به دست نیاورده است و باید به‌گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که قوانین مرزی و بین‌المللی را رعایت کنند.
کد خبر: ۵۴۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 22August 2022

طالبان باید قوانین مرزی و بین‌المللی را رعایت کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص درگیری‌های مرزی پراکنده بین مرزبانی و نیرو‌های طالبان، اظهار داشت: مرزبانان ما به خوبی از تمامیت ارضی کشورمان صیانت می‌کنند و ما تاکید داریم با توجه به مشکلات ساختاری طالبان باید این آمادگی‌ها تشدید شود.

وی افزود: در مقابلِ طالبان صرفاً زبان دیپلماسی پاسخگو نیست و باید به گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که قوانین مرزی و بین المللی را رعایت کنند چرا که نا آگاهی عوامل مرزی طالبان از قوانین مشکلات و حاشیه‌های زیادی برای برای روابط دو کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حکومت طالبان هنوز ساختار و نظم یک دولت واقعی را به دست نیاورده است و به این بی نظمی در امورات مرزی نیز مشاهده می‌شود م ما نمی‌توانیم مصالح و امینت کشور را بخاطر بی واسطه مسائل بیرونی به خطر بی اندازیم.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور در دیدار با خبرنگاران اعلام کرده بود: تا کنون پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان این کشور بوده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها