استاندار تهران:

خدمات‌رسانی استانداری تهران در راهپیمایی عظیم اربعین/ یک میلیون نفر در تهران صاحب بیمه سلامت شدند

منصوری از خدمات‌رسانی استانداری تهران در راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد و گفت: پشتیبانی بسیار خوبی از سمت استانداری تهران در داخل ایران و در عراق برای زائران اربعین حسینی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ - 23August 2022

خدمات‌رسانی استانداری تهران در راهپیمایی عظیم اربعین/ یک میلیون نفر در تهران صاحب بیمه سلامت شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، نشست خبری «محسن منصوری» استاندار تهران امروز (شنبه) در اولین روز از هفته دولت با حضور اصحاب رسانه در ساختمان استانداری تهران برگزار شد.

منصوری در ابتدای این نشست با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا و شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امروز سالروز شهادت سید اسدالله لاجوردی است و ما در آستانه هفته دولت قرار داریم که باید از بزرگانی همچون شهید رجایی و باهنر یاد کنیم، این عزیزان به ما یاد دادند که خدمت رسانی به مردم بر هر چیزی اولی‌تر است.

استاندار تهران تصریح کرد: حدود یک سال از آغاز فعالیت دولت می‌گذرد و بر خود واجب دانستیم که اقدامات دولت طی این یک سال را به سمع و نظر مردم عزیز برسانیم، ما در این یک سال طبق فرمایش حجت‌الاسلام رئیسی ارتباطات خود را با مردم گسترش دادیم و به همراه همکارانم بیش از یک صد سفر استانی داشتیم تا به مشکلات مردم بپردازیم.

وی افزود: بنده در روز معارفه خود خدمت همکارانم عرض کردم که در دوره مدیریت خود شدیداً از مدیریت کارتابلی پرهیز خواهیم کرد و به شکر خدا هم به خوبی نسبت به این موضوع اقدام کردیم، ما طی این مدت یک ساله توانستیم مشکلات زیادی که چند ده سال از آنها می گذرد را رفع کنیم.

منصوری با تصریح بر اینکه در استانداری تهران با جدیت تمام جوانگرایی را دنبال کردیم، بیان داشت: امروز مفتخر هستم که خدمت مردم عزیز عرض کنم که حداقل ده سال سن مدیریت در استان تهران کاهش پیدا کرده است و ما با لشکری از جوانان مومن و انقلابی و پر تلاش مواجه هستیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از موفقیت‌های یک ساله اخیر استانداری تهران با همت جوانان حاضر در استانداری رقم خورده است، بیان داشت: شهرستان مختلف در پروژه‌های سهیم هستند، اما به طور طبیعی شهرستان‌های محروم‌تر اولویت بیشتری به خود اختصاص داده‌اند؛ به‌طور مثال شهرستان‌های ری، اسلام شهر و ملارد و ورامین بیشترین بودجه را دریافت کردند.

منصوری تصریح کرد: با شکر خدا در بسیاری از شهرستان‌های تهران هیچ فرد بیکاری وجود ندارد و ما حتی در برخی از شهرستان‌ها به دلیل جهش شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها با کمبود کارگر مواجه هستیم، به این ترتیب اگر هر فرد اراده کند که شغلی برای خود به دست بیاورد در همان روز اول توسط اداره کار شغل خود را پیدا خواهد کرد.

استاندار تهران تصریح کرد: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در این مدت یکساله به شرکت‌های دانش بنیان بودجه اختصاص داده اند و به شکر خدا ۲۵۰ واحد تولیدی راکت بر مدار تولید و اشتغالزایی قرار گرفته‌اند، عزیزان معاونین استانداری شهرک به شهرک رفته‌اند و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی را رفع کرده‌اند.

منصوری در خصوص شهرک صنعتی ۷۰۰ هکتاری ملارد، گفت: این شهرک قرار بوده است که طبق مصوبه دولت ۱۳ سال گذشته افتتاح شود ولی به دلیل برخی از مشکلات این مهم اتفاق نیفتاد که ما توانستیم با پیگیری در هفته گذشته این شهرک صنعتی را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ روز پیش مصوبه بی‌نظیر نیست دولت را دریافت کردیم، گفت: در این مصوبه استانداری تهران مجاز است که اراضی شهرک‌های صنعتی را گسترش دهد که کمک بسیار خوبی برای توسعه واحدهای صنعتی و تولید است، البته ما موضوعات زیست محیطی و اولویت داشتن دانش بنیان‌ها را مد نظر قرار خواهیم داد، چون معتقدیم که تهران باید پیشرو در توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد.

منصوری با تاکید بر اینکه همکارانم در وزارت نیرو در استان تهران شاهکار کردند، بیان داشت: همانطور که عزیزان مطلع هستند ما در تهران طی سالیان گذشته چیزی در حدود ۳ هزار مگاوات برق کمبود داشتیم که به شکر خدا اکنون در شهریور ماه قرار داریم و هیچ تاثیر از خاموشی برقی مردم شریف ما احساس نکردند، البته در برخی مواقع مجبور شدیم که خاموشی هایی را در برخی واحد های تولیدی داشتیم.

استاندار تهران در خصوص صادرات در استان تهران تصریح کرد: با لطف خدا طبق گزارشات گمرکات استان تهران ۵۱ درصد رشد صادرات داشتیم و این میزان به لحاظ وزنی چیزی در حدود ۲۷ درصد رشد محسوب می‌شود، همچنین مسکن مهرهایی که در دولت های گذشته باید به اتمام می رسیده است و جز تعهدات دولت‌های سابق محسوب می‌شد را به اتمام رساندیم و هفت هزار واحد مسکونی به مردم عزیز تحویل شد.

منصوری همچنین در خصوص گسترش حمل و نقل ریلی گفت: در شهر مولود انقلاب اسلامی یعنی پرند اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که اکنون در مرحله تست مترو پرند قرار داریم، همچنین متروی اسلامشهر با ۲۰ درصد ظرفیت در حال خدمت‌رسانی است که شهرداری با جدیت تمام به دنبال افزایش ظرفیت این خط مترو است.

وی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تهران گفت: تا کنون ۱۴۵ مصوبه سفرهایی استانی رئیس جمهور به ما ابلاغ شده است که بسیاری از این مصوبات که رقمی در حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است تامین اعتبار شده است و پرداخت آن به دستگاه های مختلف پرداخت شده است، بنابراین بیان این موضوع بسیار مهم است که سفرهای استانی رییس جمهور بسیار مهم و تاثیر گذار است.

منصوری ادامه داد: متاسفانه ما وارث اتفاق بسیاری بدی در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی بودیم و با شکر خدا با قدرت با این موضوع برخورد کردیم، روزی را نمی‌توانید پیدا کنید که در آن تخریب یک ساختمان غیر مجاز صورت گرفته نباشد که البته این موضوع را آمار های قوه قضاییه هم می‌تواند اثبات کند.

استاندار تهران همچنین در خصوص گزارشات سیاسی استانداری تهران بیان داشت: ما بسیاری از اختیاراتی که می‌توانستیم به فرمانداری‌ها و بخش داری‌ها بدهیم را دادیم تا از تمرکزگرایی پرهیز کنیم و خدمت‌رسانی به مردم با دقت و اشرافیت بیشتری صورت بگیرد، همچنین در خصوص موضوعات اجتماعی که وعده داده بودیم معضل معتادین متجاهر را رفع کنیم را با شکر خدا تا حد زیادی رفع کرده ایم.

منصوری در خصوص مسایل امنیتی استان تهران بیان داشت: در خصوص امنیت استان تهران همدلی و همگرایی بسیار خوبی در شورای تامین استان وجود دارد، ما در تهران ۱۴ میلیون جمعیت داریم که ۲ میلیون آن اتباع خارجی به حساب می‌آیند و ایجاد امنیت را با مخاطره مواجه می کند، اما به رقم همه مشکلاتی که وجود داریم با لطف خدا عملکرد بسیار خوبی از خودمان ارایه دادیم، به‌طور مثال شما در موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها شاهد بودیم که استان تهران کم‌ترین مشکلات امنیتی را داشت.

وی در خصوص موضوع اربعین تاکید کرد: پشتیبانی بسیار خوبی از سمت استانداری تهران در داخل ایران و در داخل مرزهای عراق برای زائران انجام خواهد شد، همانطور که مستحضر هستید، دولت سیزدهم و وزارت بهداشت کارهای بسیار بزرگی در خصوص کنترول کرونا و تزریق واکسیناسیون داشت.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه یک میلیون نفر در استان تهران صاحب بیمه سلامت شدند، گفت: بیمارستان ملارد در این یکسال بعد از سیزده سال چشم انتظاری به بهره برداری رسید که بیمارستان‌های بومهن، پاکدشت و دیگر شهرستان‌های استان تهران در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

منصوری در با بیان اینکه کار کردن در تهران به دلیل استقرار نهادهای حاکمیتی از مشکلات و دشواری‌های زیادی برخوردار است، گفت: موضوع آلودگی در تهران با چالش‌های مواجه است و ما هم قوانین بسیار مترقی در این خصوص داریم که وظایف همه دستگاه‌ها در آن به صورت دقیق مشخص شده است، یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا در تهران فرسودگی ناوگان حمل و نقل و موتور سیکلت‌های غیر استاندارد هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نباید انتظار رفع مشکلات آلودگی هوا را در یک یا دو سال داشته باشد، گفت: ما در زمینه آلودگی هوا مشکلات فرهنگی هم داریم، زیرا شما در ساعاتی از روز شاهد هستید که بسیاری از خودروهای شهر به صورت تک سرنشین هستند که باید دستگاه های فرهنگی در این زمینه برای استفاده از ناوگان حمل و نقل ترافیکی کار جدی انجام دهند.

منصوری با بیان اینکه بسته‌ای برای رفع آلودگی هوا و ترافیک طراحی کرده ایم، گفت: ساختمان های نا امین هم همچنین مورد توجه استانداری تهران قرار گرفته است که بر این اساس تقسیم کار های خوبی بین شهرداری تهران و استانداری صورت گرفته است و اگر خدایی نکرده اتفاقی مانند متروپل در تهران رقم بخورد قطعا یکی از تلخ ترین دوران مدیریتی ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما برای تامین زمین شرکت‌های دانش بنیان بدون هیچ‌گونه تشریفاتی در شهرک‌های صنعتی اقدام خواهیم کرد: بسیاری از این زمین های که ارایه کردیم بر مبنای اجاره به شرط تملیک بوده است، همچنین برخی از بخش‌ها مانند پارک علم فناوری تهران را فقط به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده‌ایم، علاوه بر همه اینکار ها با همکاری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری دیگر شرکت‌های دانش بنیان هم مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا زمین و تسهیلات لازم به آن‌ها ارائه شود.

استاندار تهران گفت: لطف و محبت عزیزان در خصوص حضورم در سیل امام زاده داود صمیما تشکر می کنم، ما در این حادثه طبیعی خیلی با مشکلات آنچنانی مواجه نبود زیرا ما زلزله بم، زلزله کرمانشاه و سیل لرستان را تجربه کرده بودیم، اما به هر نحو عملکرد دستگاه های اجرایی برایمان بسیار مهم بود، خوشبختانه به شکل بی‌سابقه‌ای به لحاظ موضوعات لجستیکی دستمان پر بود.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار