نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت ظرفیت‌های استان مازندران

«محمدی لائینی» گفت: استان مازندران از فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها حمایت و آن‌ها را تقویت کرد.
کد خبر: ۵۴۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 26August 2022

فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان مازندران تقویت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران با توصیه و تأکید بر تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی سبب می‌شود تا انسان همنشین شهدا قرار گیرد و مهمترین جوهره تقوا این است که دنیا را رب و خدای خودمان قرار ندهیم.

وی با گرامیداشت هفته دولت افزود: شهیدان رجایی و باهنر انسان‌هایی نیک بودند و به خاطر سعادت و لیاقت‌شان خداوند شهادت را قسمت آن‌ها کرده است.

محمدی لائینی ادامه داد: در این هفته هر کدام از وزرا به استانی سفر کردند و استان مازندران نیز میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در میز خدمت شرکت کردند.

امام جمعه ساری با اشاره به برپایی میز خدمت و ملاقات عمومی به مناسبت هفته دولت در مصلی ساری بیان داشت: دستگاه‌های مختلفی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به برپایی میز خدمت کرده‌اند.

مردمی بودن یعنی سهیم شدن مردم در مدیریت کشور

وی با تقدیر از هیئت ثارالله ساری که در محل مصلی اقدام به برگزاری برنامه داشتند، به مطالبات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: چند اولویت از نگاه رهبر انقلاب برای دولت سیزدهم ترسیم شده است که ضرورت تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق دولت مردمی از جمله آنهاست و مردمی بودن یعنی باید مردم را در مدیریت کشور شریک و سهیم و به بخش مردمی و خصوصی توجه کند و دست اندرکار قرار بدهد.

محمدی لائینی با بیان اینکه خلوص نیت، تلاش مجاهدانه، با برنامه بودن و مقابله با جنگ روانی با کار درست و تبلیغات رسانه‌ای از اولویت‌هاست، تصریح کرد: بازسازی انقلابی، عدالت‌ورزی، فسادستیزی، احیای اعتماد و امیدبخشی به مردم، انسجام و اشراف دولت، ایجاد تحول در قوه مجریه، مسئله فرهنگ و رسانه و سیاست خارجی نیز در اولویت است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مازندران هم ظرفیت‌های خوبی دارد و هم معضلات و تنگنا‌هایی دارد، به سفر معاون اول رئیس جممور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر مسائل و نیاز‌های استان بررسی و رصد شد و امروز هم در خدمت وزیر ارتباطات هستیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران دارای فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه دریا، جنگل و منابع طبیعی است و با این حال از مسائل زیادی در رنج است، بیان کرد: تجاوز به عرصه‌های جنگلی و آلوده شدن دریا، تجاوز به منابع طبیعی و پسماند‌ها و آلودگی محیط زیست از آن جمله این مشکلات است.

تکمیل پروژه‌های نیمه کاره از اولویت‌های دولت است

وی با بیان اینکه مازندران دارای فرهنگ و دین و اخلاقیات و بافت سالم و سنتی اعتقادی و معنوی و ارزشی و معنوی است که نشانه‌اش بیش از ۱۰ هزار شهید دفاع مقدس و مدافع حرم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای عوامل به دنبال تخریب این فرهنگ هستند و یک رهاشدگی و ابتذال در حوزه فرهنگ مشاهده می‌شود.

محمدی لائینی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره در استان تأکید کرد: رئیس جمهور نیز اولویت کارشان به اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است و امید است این پروژه‌ها در دست اقدامات برای اتمام کار قرار بگیرد و به بازدهی و سوددهی برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: مازندران در حوزه ورزش ظرفیت‌های خوبی دارد که این ظرفیت‌ها نباز به حمایت مالی و مادی و دارد و باید تقویت شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه در زمینه محصولات کشاورزی و باغی بسیار فرصت و ظرفیت بزرگی در استان داریم که باید ارزآور باشد، اظهار داشت: هم زمینه ارزان تمام شدن این محصولات و هم زمینه صادرات به استان‌های دیگر و خرج از کشور را باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز هندوانه روی دست باغ‌دار مانده است، آن را ناشی از ضعف مدیریت دانست و گفت: از ظرفیت‌های عظیم در حوزه گردشگری، اقتصاد دریا و سلامت باید استفاده شود و زمینه‌ خدمت‌دهی دانشگاه‌های علوم پزشکی ما به چند کشور وجود دارد.

از تخصص نیروی انسانی تحصیل‌کرده استفاده شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود و برخورداری استان از چندین بندر، فرودگاه، راه آهن و ترانزیت گفت: متأسفانه از این ظرفیت‌ها بهره‌وری نمی‌شود و همچنان استان مازندران از محرومیت، فقر و بیکاری رنج می‌برد.

محمدی لائینی با اشاره به تلاش‌های دولت انقلابی در راستای حل مشکلات و معضلات در کشور بیان داشت: مردم صبور و عاقل و انقلابی از ظرفیت‌های خوب کشور هستند و نیرو‌های انسانی تحصیل‌کرده در استان از سرمایه‌های راکد هستند و از تخصص آن‌ها درست استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران از جامعه نخبگانی و نابغه‌ها برخوردار است، اظهار داشت: همچنین ظرفیت دانش‌بنیان در استان ما وجود دارد و باید صنعت و کشاوری ما گردشگری ما دانش‌بنیان بشود که از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار