مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تشریح کرد؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی؛ از رژه نیروهای مسلح تا نمایشگاه‌های محله‌‌محور

سرهنگ کریمی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان مرکزی، برگزاری رژه نیروهای مسلح مستقر در استان است که در مرکز استان مقابل بازار سرپوشیده اراک انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 01September 2022
تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در سالجاری؛ از برگزاری رژه نیروهای مسلح تا برپایی نمایشگاه های محله محور به همت پایگاه های بسیجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار ۲۰۰ شهید استان مرکزی، اظهار داشت: دفاع مقدس مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و امروز بیان و تبیین ابعاد و جزئیات این واقعه حماسه‌ساز با زبان‌های متفاوت و جذاب هنری، از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های مردمی و دستگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دفاع مقدس، رسالت مهم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی است و کلیه دستگاه‌ها در این خصوص وظیفه مشارکت دارند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بزرگترین فرصت برای ترویج فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است، گفت: در سال‌جاری کلیه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد شعار حماسی «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شوند.

وی با تشریح جزئیات برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در استان مرکزی، افزود: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی و ماه صفر، کلیه برنامه‌ها با محوریت «تبیین مکتب حسینی و عاشورا» برگزار می‌شوند و بهره‌گیری از هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت است و همچنین مراسم گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان، در تاریخ ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان مرکزی، برگزاری رژه نیرو‌های مسلح مستقر در استان است که در مرکز استان مقابل بازار سرپوشیده اراک انجام می‌شود و در حاشیه رژه برنامه‌های متعددی از جمله اجرای سرود دانش‌آموزان بسیجی و برپایی نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده‌راه امیرکبیر پیش‌بینی شده است.

سرهنگ کریمی گفت: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و محافل انس با قرآن کریم، نشست خبری با اصحاب رسانه، تهیه برنامه‌های تصویری با موضوع دفاع مقدس توسط صدا و سیما، پخش مستندات و تولیدات محتوایی ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از شبکه‌های سیما، نواختن زنگ مقاومت، تئاتر‌های خیابانی و اجرای برنامه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج نیز از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های جهاد تبیین به شکل محله‌محور را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی خواند و گفت: نمایشگاه‌های دفاع مقدس به همت پایگاه‌های بسیج در سطح مناطق مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: بازدید اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مکان، نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است و به برکت کنگره شهدای استان، امروز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها