مقتدی الصدر:

باید فرصت فتنه‌افروزی از بدخواهان اربعین سلب شود

رهبر جریان صدر تأکید کرد که طرف‌هایی هستند که در پی فتنه‌افروزی هستند و باید از دشمنان اربعین این فرصت سلب شود.
کد خبر: ۵۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱ - 06September 2022

باید فرصت فتنه‌افروزی از بدخواهان اربعین سلب شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که باید در زیارت اربعین امسال، صلح و آرامش حفظ شود.

الصدر با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود نوشت: طرف‌هایی هستند که در پی فتنه‌افروزی هستند. امیدواریم که از دشمنان این زیارت و بعثی‌های صدامی و هر انسان پستی که باشد، این فرصت سلب شود.

وی با اشاره به اهمیت این زیارت، خاطر نشان کرد، هر کس که بدی، خشونت، اذیت یا درگیری از او سر بزند، ما از او اعلام برائت می‌کنیم و باید این مسئله را به طرف‌های ذیربط اطلاع دهد تا در لوای قانون، به وظایف خود عمل کنند.

رهبر جریان صدر با تأکید بر اینکه نباید در شعائر و مقدسات، کوتاهی کرد، گفت که عراق، امانتی بر دوش همه است.

رهبر جریان صدر عراق چندی پیش با بیان اینکه، در عراق چهار مکان مقدس متعلق به شش معصوم وجود دارد، تصریح کرد: از همین روی، از همه می‌خواهیم که به آن (قوانین عراق) پایبند باشند و مخصوصا برادران ایرانی؛ زیرا بیشترین تعداد را دارند. به همه مهمانان خوشامد می‌گوییم.

الصدر با اشاره به اینکه مردم عراق به پذیرایی از زائران پایبند هستند، تصریح کرد: میزبان باید به میهمان احترام بگذارد. مهمان هم باید به اخلاق مهمانی احترام بگذارد. میزبان باید همه ملزومات میهمانی از جمله خوراکی، نوشیدنی و محل اسکان را فراهم کند.

وی با تأکید بر رعایت مراقبت‌های بهداشتی و نظافت در مراسم اربعین، از مسئولان رسمی کربلای معلی خواست که امنیت را به دست گیرند و از طریق نیرو‌های امنیتی، کنترل ایست‌وبازرسی‌ها را در دست داشته باشند.

رهبر جریان صدر خطاب به مردم عراق گفت: همه عراقی‌ها باید خویشتنداری کنند و از برخورد، دوری کنند. باید با نیرو‌های امنیتی، همکاری کنند و شعار‌های حزبی ندهند تا سلامت زائران، میهمانان و اماکن مقدس حفظ شود.

وی با این ادعا که چنین اقداماتی به این معنا نیست که تحت خیمه امام حسین (ع) با «افراد فاسد» در یک جا جمع شده است، در پایان تصریح کرد: همه زائران برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لیبی و افغانستان دعا کنند».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها