۳۵۰۰ زائر غیر ایرانی هر روزه مهمان موکب امام خامنه‌ای در زاهدان+ فیلم

ظرفیت اسکان روزانه موکب امام خامنه‌ای موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.
کد خبر: ۵۴۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 10September 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نزدیک به دو دهه است که موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) در زاهدان به زائران غیرایرانی حضرت سیدالشهدا (ع) که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند، خدمت‌رسانی می‌کند؛ از سال ۱۳۹۵ نیز این زائرسرای موقوفه فعالیتش را با عنوان موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ادامه داد.

بیشتر بخوانید؛

خدمت‌رسانی ۳۵۰ موکب سازمان اوقاف در ایام اربعین حسینی

طی سال‌های اخیر با توجه به گستردگی فعالیت‌های موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دیگر ارگان‌ها نیز برای کمک به خدمت‌‌رسانی به زائران اربعین حسینی پای کار آمدند؛ امسال ورود ۴۰۰ هزار زائر در موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش، ظرفیت اسکان روزانه موکب امام خامنه‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است؛ خدمات درمانی رایگان، وجود ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۶۰ چشمه حمام و دو طبقه آشپزخانه صنعتی با ظرفیت پخت روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم بخشی از خدمات ارائه شده در این زائرسرای موقوفه امام رضا (ع) و موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است.

ظرفیت ذخیره آب ۱۰۰ هزار لیتری و همچنین دستگاه تصفیه ۱۰ لیتری و رخت‌شورخانه و همچنین خوابگاه خادمین با ظرفیت ۱۰۰ نفر از دیگر خدمات این مجموعه است.

۳۵۰۰ زائر غیرایرانی هر روزه مهمان موکب امام خامنه‌ای در زاهدان+ فیلم

در فیلم پیش رو لحظه ورود زائران پاکستانی به موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها