دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خاطره‌ای از حاج قاسم در زیارت از حرم امام حسین (ع) + فیلم

حجت‌الاسلام ماندگاری از اساتید حوزه و دانشگاه در خاطره‌ای از حاج قاسم به اوج ارادت او به شهدا و امام حسین (ع) پرداخت.
کد خبر: ۵۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵ - 13September 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، این روز‌ها زائران اربعین از کشور‌های مختلف جهان برای شرکت در اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین عازم کربلای معلی می‌شوند. بی شک این حماسه پرشور جز با شهادت بزرگمردان مجاهد و فداکاران و دلاورمردان رزمنده که در مبارزه با دشمنان خارجی و تکفیری‌های در سال‌های اخیر خون خود را فدا کردند حاصل نمی‌شد.

در صدر این شهدا فرماندهان مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قرار دارند که نه تنها با نثار جان خود راه را برای حضور میلیونی عاشقان حسینی فراهم کردند بلکه با درهم آمیخته شدن خون این شهدا برادری دو ملت ایران و عراق را به جهانیان ثابت کردند.

خاطره‌ای از حاج قاسم در زیارت از حرم امام حسین (ع)+ فیلم

شهید قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و پیش از انکه مسیر زیارت کربلا برای زائران ایرانی و حتی زائران عراقی تسهیل شود این قول را به مردم داده بود که: «ما باید خودمان را آماده کنیم و بسازیم تا آبروی اسلام و مسلمین را حفط کنیم و برای امام و مردمی که چشم انتظار هستند و در طول جنگ قول دادیم تا آنان را به کربلا ببریم، آرزویشان را تحقق بخشیم، ما واقعا می‌خواهیم مردم را ببریم کربلا، این یک شعار نیست ولو با خون این را عملی کنیم.»

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری از اساتید حوزه و دانشگاه در خاطره‌ای از حاج قاسم به اوج ارادت او به شهدا و امام حسین (ع) اشاره و تعریف کرد: شهدای عزیز ما صورتشان را به ضریح می‌گذاشتند و بعد از شهادت تابوتشان به حرم رفت. ایشان را دیدم وقتی با نیروهایش به حرم آمد دم در حرم ایستاد و به آن‌هاگفت بیایید به نیابت از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به امام حسین (ع) سلام بدهیم، چون الان شهدا پیش امام حسین (ع) هستند ما اگر به یادشان باشیم آن‌ها پیش اباعبدالله به یاد ما هستند. ما هم به یاد حاج قاسم هستیم امیدواریم ایشان هم به یاد ما در پیشگاه امام حسین (ع) باشند.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار