سفر مسئول نظامی عالی‌رتبه مغرب به فلسطین اشغالی

یک مسئول نظامی عالی‌رتبه مغرب برای اولین بار از زمان سازش این کشور با رژیم صهیونیستی، عازم فلسطین اشغالی شد.
کد خبر: ۵۴۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ - 12September 2022

سفر یک مسئول نظامی عالی‌رتبه مغرب به فلسطین اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مغرب از سفر یک مسئول نظامی این کشور به فلسطین اشغالی خبر داد.

فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مغرب اعلام کرد که بنا به دستور محمد ششم فرمانده عالی و رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح این کشور، ژنرال «دوکور دارمی بلخیر الفاروق» بازرس کل نیرو‌های مسلح و فرمانده منطقه جنوبی به همراه یک هیأت مهم نظامی با هدف مشارکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی درباره نوسازی نظامی، عازم فلسطین اشغالی شد.

این کنفرانس قرار است طی روز‌های ۱۲ تا ۱۵ سپتامبر (۲۱- ۲۴ شهریور) در تل‌آویو برگزار شود.

بر اساس گزارش وبگاه «العربی الجدید»، فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مغرب در بیانیه خود آورده است که هدف از مشارکت هیأت مغربی در این کنفرانس، ایجاد پایه‌های همکاری مستحکم در زمینه‌های دفاع چند بعُدی و نوسازی نظامی است.

قرار است در حاشیه این کنفرانس، گفتگو‌هایی بین بازرس کل نیرو‌های مسلح مغرب و فرماندهی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شود.

سفر بلخیر به فلسطین اشغالی در حالی است که دو ماه پیش نیز «آویو کوخافی» به مغرب سفر کرد و طی آن همکاری‌های امنیتی و نظامی دو طرف بررسی شد.

از زمان ازسرگیری روابط بین مغرب و رژیم صهیونیستی در اواخر سال ۲۰۲۰، روابط بین دو طرف گسترش پیدا کرده و در ماه‌های گذشته دیدار‌ها و رایزنی‌هایی بین مقامات مغرب و رژیم صهیونیستی انجام شده و چندین توافقنامه همکاری مجازی، اقتصادی، ورزشی و آموزشی بین دو طرف امضا شده است.

سفر این مقام مغربی به فلسطین اشغالی در حالی است که رسانه‌های مغربی روز خبر دادند که ده‌ها نفر از مردم این کشور در اعتراض به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابل پارلمان مغرب تظاهرات کردند.

بنابر گزارش رسانه‌ها، ده‌ها نفر از شهروندان مغربی با سر دادن شعار‌هایی علیه روابط با رژیم صهیونیستی و «دیوید گورین» سفیر رژیم صهیونیستی در رباط و «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب در برابر پارلمان این کشور تجمع کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها