همزمان با روز ملی سینما صورت گرفت؛

حضور خانوادگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما آزادی

محمدمهدی اسماعیلی همزمان با روز ملی سینما همراه با خانواده خود و در کنار مردم به تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» در پردیس سینمایی آزادی نشست.
کد خبر: ۵۴۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ - 12September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب (دوشنبه) پس از تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» در جمع خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال آن است که شرایطی ایجاد کند که اعضای خانواده با خیالی آسوده در سینما‌ها حضور پیدا کنند و شور و اشتیاق با حضور خانواده‌ها به سالن‌های سینما بازگردد.

حضور خانوادگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما آزادی

رییس شورای هنر کشور با بیان این که «پسر دلفینی» تمامی مولفه‌های سینمای موفق در تراز فرهنگ و هنر کشور را داراست، گفت: تکنیک بالا و شخصیت پردازی چنین آثاری، زمینه حضور و درخشش بین المللی آثار سینمایی کشور را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: تبادلات فرهنگی و هنری با سایر کشور‌ها به خصوص کشور‌های منطقه مورد توجه دولت مردمی است و با تفاهم نامه‌هایی که در این زمینه به امضا می‌رسد می‌توان به بهبود اقتصاد هنر و رشد و اعتلای هر چه بیشتر سینمای ایران امیدوار بود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت فعلی سینمای کودک و نوجوان گفت: سینمای کودک و نوجوان از شرایط مساعدی برخوردار نیست، اما می‌توان با تکرار تجربه‌های موفقی در سبک «پسر دلفینی» گام‌هایی مثبت در این عرصه برداشت.

وی در پایان گفت: سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌های مهمی برای پویایی سینمای کودک و نوجوان دارند و ظرفیت فراوانی در این عرصه وجود دارد.

حضور خانوادگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما آزادی

گفتنی است، معاونان و مدیران بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همراه با اعضای خانواده خود در کنار وزیر فرهنگ به تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» در پردیس سینمایی آزادی نشستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار