ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی یمنی دیگر را توقیف کرد

شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی یک فروند کشتی یمنی حامل بنزین را توقیف کرد.
کد خبر: ۵۴۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵ - 13September 2022

ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی یمنی دیگر را توقیف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس به نقل از المسیره، شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در جدیدترین اقدام خود در راستای نقض آتش بس اعلام شده از طرف سازمان ملل متحد، یک فروند کشتی یمنی حامل سوخت بنزین را توقیف کرد.

شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه تعداد کشتی‌های توقیفی یمنی به ۳ فروند رسید، افزود: دزدی دریایی ائتلاف متجاوز در سایه سکوت سازمان ملل صورت می‌گیرد و ادعا‌های مقامات سازمان ملل در زمینه صلح و آتش بس دورغ است.

در این بیانیه آمده است: پافشاری ائتلاف متجاوز در تشدید محاصره و نقض مکرر آتش بس در چارچوب جنایت‌های این ائتلاف علیه ملت یمن صورت می‌گیرد.

نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در شرایطی ادامه دارد که محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد یمنی در سخنانی چهار شرط برای تمدید آتش بس تعیین کرده بود. وی اجرای صحیح بند‌های توافق آتش بس، برچیده شدن محاصره یمن، توقف تجاوزات از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و پرداخت حقوق کارکنان دولتی را به عنوان چهار شرط صنعاء برای تمدید آتش بس اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی ار فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها