حجت‌الاسلام رئیسی:

محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان نداریم

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط با پاکستان اراده جدی دارد، گفت: ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها با پاکستان ندارد.
کد خبر: ۵۴۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ - 20September 2022
محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان نداریمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین  «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی، در دومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «شهباز شریف» نخست ‌وزیر پاکستان که در هتل محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان، تعامل معمول دو همسایه نیست، بلکه روابطی عمیق و متکی به نزدیکی‌های فرهنگی و اشتراکات اعتقادی هزاران ساله است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی با ابراز همدردی مجدد با ملت پاکستان برای خسارات جانی و مالی سیل اخیر در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از ارائه آنچه در توان دارد برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی دریغ نخواهد کرد.
 
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به دیدار پنج روز قبل با همتای پاکستانی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان شانگهای در سمرقند تصریح کرد:‌ افزایش دیدارها و رایزنی‌های مقامات دو کشور، تأثیر سازنده‌ای بر گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد داشت.
 
«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه برای بنده افتخار بزرگی است که به فاصله پنج روز دو بار با جنابعالی دیدار می‌کنم، گفت: این موضوع نشانه این است که ایران و پاکستان اعضای یک خانواده هستند. ما علاقمند به گسترش هر چه بیشتر روابط به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری با کشور دوست و برادر خود ایران هستیم.
 
نخست وزیر پاکستان از حمایت‌های دولت و ملت ایران از کشورش به ویژه در جریان وقوع سیل اخیر قدردانی کرد.
 
پایان پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار