وزیر خارجه آمریکا خواستار تمدید آتش‌بس در یمن شد

رئیس شورای ریاستی یمن که به نیویورک سفر کرده است با وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۴۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ - 21September 2022

وزیر خارجه آمریکا خواستار تمدید آتش‌بس در یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رشاد العلیمی» رئیس شورای ریاستی یمن با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نیویورک دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن و العلیمی در این دیدار ضرورت تمدید آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل را که مهلت آن دوم اکتبر (۱۰ مهر) به پایان می‌رسد، بررسی کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این بیانیه آمده است: «بلینکن تأکید کرد که آتش‌بس باعث ایجاد آرامش و امید و بهبود زندگی میلیون‌ها یمنی در سراسر این کشور شده است».

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: «بلینکن و العلیمی بر حمایت از برداشتن گام‌های اضافی به موجب توافق آتش‌بس از جمله گشودن جاده‌های تعز و دیگر مناطق، افزایش پرواز‌های تجاری از فرودگاه صنعاء، تضمین پرداخت حقوق ده‌ها هزار معلم، پرستار و دیگر کارکنان غیرنظامی که چندین سال حقوق آن‌ها به تعویق افتاده است، تأکید کردند».

اخیرا «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن، در مصاحبه با شبکه الجزیره خواستار تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن شده بود.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تمدید شود.

پایان پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار