مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گسترش تفکر مقاومت مرهون ایستادگی پیشکسوتان دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز انقلاب اسلامی فراگیر شده و جبهه مقاومت گسترش پیدا کرده و فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم نهادینه شده است که این افتخارات از برکات جانفشانی‌ها، اخلاص و فداکاری‌ جامعه فرهیخته، بزرگ، اثرگذار و ماندگار پیشکسوتان جهاد و مقاومت، شهدا، آزادگان و جانبازان است.
کد خبر: ۵۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ - 21September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، تکریم جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت مشهد همزمان با سراسر کشور همراه در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق، سردار ‌سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با تأکید بر اینکه دفاع در متن جامعه نهادینه شده است، اظهار داشت: دفاع مقدس سند افتخار و تجلی خلاقیت، قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و اقتدار عمومی امت اسلام به‌خصوص ملت ایران در عصر حاضر است.

وی افزود: اینک که ۴۲ سال از تحمیل جنگ که با هدف نابودی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خارج کردن منطق انقلاب اسلامی از دستورکار مومنین می‌گذرد می‌بینیم جمهوری اسلامی از میانه همه توطئه‌ها عبور کرده و پرچم جمهوری اسلامی به‌عنوان پرچم حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی برافراشته‌تر از گذشته در اهتزاز است.

این مسئول تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی فراگیر شده و جبهه مقاومت گسترش پیدا کرده و فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم نهادینه شده است که همه این افتخارات از برکات جانفشانی‌ها، اخلاص و فداکاری‌ جامعه فرهیخته، بزرگ، اثرگذار و ماندگار پیشکسوتان جهاد و مقاومت، شهدا، آزادگان و جانبازان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: گرامیداشت سابقه ایثارگری‌ها وظیفه بزرگی است که بر دوش همه خدمتگزاران و دست‌اندرکاران و رهروان راه شهداست؛ بر همین اساس باید به تکلیف عمل کنیم.

وی ابراز داشت: در طلیعه فرارسیدن چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در سراسر ایران اسلامی با عنایت فرمانده معظم کل قوا انجام می‌شود که سهمِ استان خراسان رضوی تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت است که تا پایان هفته دفاع مقدس در جای‌جای استان انجام می‌شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مأموریت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت را پیگیری می‌کند که این مأموریت در جامعه گسترده شده و هر زمان و هر مکان با صدزبان تحقق این مهم دنبال می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این مأموریت باید با حمایت و پشتیبانی نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی و اداری، تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت دنبال شود، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی وظیفه هماهنگی را بر عهده دارد و کار اجرایی را باید دستگاه‌ها به انجام برسانند.

این مسئول بیان داشت: امروز بحمدالله استان خراسان رضوی در عرصه‌های مختلف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سربلند است و در ردیف استان‌های منتخب برتر کشور قرار دارد.

وی ‌در خصوص مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه‌های ادبیات، هنری و سینمایی، تبلیغات و فرهنگی، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، جمع‌آوری اسناد و ارتباط با رسانه گزارشی ارائه کرد.

یوسفعلی‌زاده برقراری ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان را با مدیریت‌های تخصصی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های محوله خواستار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با قدردانی از تلاش‌هایی که در گذشته در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان صورت گرفته، گفت: احداث این مرکز با تأخیر آغاز و طی دو سه سال اخیر تحرک نسبتا خوبی آغاز شده ولی کافی نیست که تقاضا داریم مسئولین استانی کمک کنند تا ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان شتاب بیشتری بگیرد و جزو پروژه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی ۱۱۷ نقطه شهید گمنام به خاک سپرده شده‌اند که اغلب زیارتگاه عاشقان و میعادگاه دلدادگان شهادت شده است؛ بر همین اساس باید با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی این نقاط یادمانی به امامزادگان عشق تبدیل شوند.

اجرایی سرود، مداحی توسط احمد واعظی، رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده شهدا به نمایندگی از جامعه پیشکسوتان و خانواده شهیدان مشهد از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا نایاب» فرمانده مرکز آموزش تخصصی ثامن‌الائمه (ع) مرزبانی، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی زهام، ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خراسان، امیر سرتیپ دوم «علی خلیل‌آبادی» جانشین فرمانده پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم «ضرغام مرادی» فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع)، امیر سرتیپ دوم «حسن مکفی» فرمانده آماد و پشتیبانی شمال شرق نزاجا، سرهنگ «کریم عباسی» معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیما استان، «غلامرضا قنبری» مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی، «حسن موحدیان» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار