دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد؛

حضور ۸۱۰ نیروی عملیاتی در مسیرهای پیاده‌روی زائران رضوی

سلیمانی از اجرای طرح «همسفران خورشید» با هدف پوشش امدادی مراسم راهپیمایی زائران امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ - 21September 2022

حضور ۸۱۰ نیروی عملیاتی در مسیرهای پیاده‌روی زائران رضویبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یعقوب سلیمانی» دبیرکل جمعیت هلال احمر در تشریح خدمات هلال‌احمر در قالب طرح «همسفران خورشید» که به منظور امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: این طرح از ۲۷ شهریور، آغاز شده و تا شش مهر نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مدت این ۱۱ روز و در طول شش مسیر اصلی، حرکت زائران پیاده بارگاه امام رضا (ع)، ۱۰۶ پایگاه و پست امدادی، ۲۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، ۴۴ پست موقت، ۳۵ تیم سیار امداد و نجات و ۲۵ مرکز پاسخگویی شعب و ستاد استان استقرار دارد.

حضور ۸۱۰ نیروی عملیاتی در طرح

سلیمانی با اشاره به حضور ۸۱۰ نفر روز نیروی عملیاتی هلال‌احمر در پست‌ها، پایگاه‌ها، تیم‌های سیار و ستاد شعب شهرستانی و استان اظهار داشت: در این طرح ۱۳۵ نفر روز در پایگاه‌های امداد و نجات ثابت، ۲۲۰ نفر روز در پست‌های موقت امدادی، ۷۰ نفر روز در تیم‌های سیار امداد نجات، ۲۸۰ نفر روز در مرکز پاسخگویی شعب شهرستان و ستاد استان همچنین هفت تیم اسکان اضطراری از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، سمنان، تهران، قم، البرز و گلستان در هفت نقطه از مسیر اجرای این طرح مشغول به فعالیت هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره لجستیک و ناوگان خودرویی در طرح همسفران خورشید گفت: ۲۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی در این طرح استفاده می‌شود که شامل ۵۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، شش دستگاه موتورآمبولانس، ۲۷ دستگاه خودروی نجات و ۵۶ وانت کمک دار عملیاتی و دو دستگاه خودروی ارتباطات و ۱۰۹ دستگاه دیگر خودرو‌های عملیاتی و دو فروند بالگرد فعال شده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار