مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

مسئولین برای حل مشکلات ایثارگران اراده کافی دارند

سردار «کوشکی» گفت: اراده جمعی و وفاق و همدلی خوبی در مدیران استان با هدف کاهش و رفع مشکلات جامعه ایثارگری ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۴۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ - 21September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز 30 شهریور در آستانه هفته دفاع مقدس در مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با آیین سراسری تجلیل و تکریم یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در موزه دفاع مقدس فارس برگزار شد اظهار داشت: اراده جمعی و وفاق و همدلی خوبی در مدیران استان به ویژه با هدف کاهش و رفع مشکلات جامعه ایثارگری ایجاد شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه شهدا به سبب پاک و مطهر بودنشان می‌توانند سبب تطهیر روح و درون ما شوند افزود: این امر به برکت و به سبب همجواری ما با شهدا میسر می‌شود.

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: این دلاورمردان عزت آفرین در برهه‌ای از تاریخ در سخت‌ترین شرایط حاکم بر کشور، تمام سرمایه و هستی خود یعنی جانشان را تقدیم کردند تا ایران بدرخشد و الگویی برای مقاومت، استقلال و توسعه برای دیگر کشورهای مسلمان باشد.

این پیشکسوت دفاع مقدس اذعان کرد: اگر در اربعین حسینی شاهد این حماسه عظیم مردمی بودیم تنها به برکت خون شهدایی بود که با کلام خود و روی سربند خود وعده داده بودند که می‌رویم تا راه کربلا را باز کنیم.

این رزمنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس افزود: عمده ناکارآمدی‌هایی که در کشور می‌بینیم محصول بی‌توجهی و عدم تمکین از فرهنگ ایثار و شهادت و عدم ولایتمداری است و بر عکس هر نقطه ای از کشور که رهروی از ولایت فقیه و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت سرلوحه کار قرار داده شده شاهد پیشرفت و موفقیت بوده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به مراحل تجهیز و تکمیل موزه دفاع مقدس فارس نیز گفت: این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس طی سالهای متمادی و به همت مدیران مختلف تکمیل شده و با حمایت استاندار کنونی و با تلاشهای صورت گرفته در سال آتی تکمیل‌تر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: دفاع مقدس حقیقتا یک گنجینه پایان ناپذیر است  و اگر از این فرصت و گنجینه به خوبی استفاده کنیم میتوانیم بسیاری  از مشکلات و موانع را پشت سر بگذاریم.

سردار کوشکی با اشاره به کلام امام راحل (ره) که فرمود اگر پیشکسوتان دفاع مقدس را فراموش کنید در آتش دوزخ خواهید سوخت افزود: تاکید امام خمینی بر این بود که «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود، به فراموشی سپرده شوند.»

وی در پایان تاکید کرد: رزمندگان و ایثارگران ما برای این دنیا قدم بر نداشتند و نباید فراموش شوند و اراده جمعی و وفاق و همدلی خوبی نیز در مدیران استان به ویژه با هدف کاهش و رفع مشکلات جامعه ایثارگری ایجاد شده و امام جمعه شیراز و استاندار فارس نیز تاکید زیادی بر حل گره‌ها و مسائل کهنه و حل نشده جامعه ایثارگری دارند که مدت‌ها است به عنوان یک درد مزمن باقی مانده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار