نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

ایران روحیه آزادی‌خواهی و مبارزه‌طلبی را در دنیا زنده کرده است

آیت‌الله «علما» گفت: انقلاب اسلامی ایران به تأسی از قیام امام حسین (ع) به پیروزی رسیده، تداوم پیدا کرده و روحیه آزادی‌خواهی و مبارزه‌طلبی را در دنیا زنده کرده است.
کد خبر: ۵۴۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ - 21September 2022

ایران روحیه آزادی خواهی و مبارزه طلبی را در دنیا زنده کرده است.به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه ثارالله کرمانشاه، با بیان اینکه امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب را از اسلام آمریکایی جدا کرد، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص) را زنده کرد و باعث معرفی اسلام به جهانیان شد و امروز به برکت اسلام به جایگاهی رسیده ایم که دنیا روی ما حساب می کند.

وی با بیان اینکه امام (ره) سیاست را وارد مساجد و حسینیه‌ها کرد، گفت: ایشان با شعار «نه شرقی، نه غربی»، ابرقدرت‌ها را خرد کرد. زمانی که امام خمینی (ره) این جمله را که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، بیان کرد، در دنیا احدی این قدرت را نداشت که چنین حرفی بزند.

آیت الله علما تاکید کرد: امام (ره) در شرایطی فریاد حمایت از ضعفا و مستضعفین را سر داد که هیچ‌کس جرأت مطرح کردن چنین موضوعی را نداشت.

وی با بیان اینکه دشمنان از قیام عاشورا واهمه دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران به تأسی از قیام امام حسین (ع) به پیروزی رسیده، تداوم پیدا کرده و روحیه آزادی‌خواهی و مبارزه‌طلبی را در دنیا زنده کرده است.

آیت الله علما در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس با آوردن ادبیات جدیدی به نام ادبیات ایثار به ما توان ایستادگی در برابر دشمنان را داد، گفت: امام (ره) ادبیات ایثار را به تأسی از قیام عاشورا زنده و آن را به رخ دنیا کشید.

وی اقتدار کنونی نظام را برگرفته از ادبیات ایثار برشمرد و گفت: هشت سال ایستادگی و مقاومت در برابر ده‌ها کشوری که رژیم بعث عراق را در جریان جنگ تحمیلی حمایت تسلیحاتی و حتی نیرویی می کردند، چیز کمی نیست.

آیت الله علما تاکید کرد: دنیا در جریان سال‌های دفاع مقدس از ایستادگی ملت ایران متحیر شده بود که چگونه امام خمینی (ره) توانسته در این حد فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کند که مردم از مرد و زن گرفته تا نوجوان و جوان و میانسال و حتی پیر برای مقابله با دشمن پای کار بیایند.

 وی در ادامه با قدردانی از استاندار کرمانشاه به واسطه حضور میدانی در پیاده‌روی اربعین، گفت: مرز خسروی یک مرز با سابقه 100 ساله است که با تلاش‌های آقای امیری‌مقدم اربعین امسال بازگشایی شد و خدمات بسیاری به زوار اربعین ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار