نمایش انواع موشک‌های بالستیک و کروز در رژه بزرگ صنعاء

پایتخت یمن امروز شاهد رژه بزرگ نیرو‌های مسلح به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر بود.
کد خبر: ۵۴۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ - 21September 2022

نمایش انواع موشک‌های بالستیک و کروز در رژه بزرگ صنعاءبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژه بزرگ نیرو‌های مسلح یمن امروز (چهارشنبه) به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ در میدان «السبعین» صنعاء برگزار شد.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، در این مراسم که با حضور «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی برگزار شد، انواع موشک‌های راهبردی بالستیک و کروز، پهپاد‌ها و موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های نیروی دریایی به نمایش در آمد.

از جمله موشک‌های به نمایش در آمده موشک «حاطم»، «فلق»، «حیدر»، «البحر الاحمر»، «معراج» و موشک «قدس۳» بود.

 

از سوی دیگر شهر صعده در شمال یمن و به عنوان پایگاه اصلی جنبش انصارالله یمن نیز از صبح امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردمی در بزرگداشت هشتمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر بود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های یمن و پرچم‌هایی که روی آن‌ها، شعار جنبش انصارالله یمن درج شده و نیز تصاویر و پلاکارد‌هایی از «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر پیشین جنبش الحوثی و تصاویر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر کنونی انصارالله یمن، شعار‌هایی در حمایت از انقلاب و آزادی و محکومیت تجاوز به یمن سر دادند.

انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ اشاره به انقلاب دوباره مردم یمن پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ دارد، ادامه فساد حکومتی، حضور مقامات حکومت سابق در قدرت و ادامه ناکارآمدی و سرانجام افزایش قیمت گازوئیل بار دیگر اعتراضات را در مرداد ۱۳۹۳ شعله‌ور کرد. ده‌ها هزار نفر در اطراف صنعاء تحصن کردند و جنبش انصارالله رهبری اعتراضات را در دست گرفت و بزرگترین تظاهرات تا آن روز در ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ به دعوت عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در صنعاء برگزار شد. سرانجام تحصن کنندگان در ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) پایتخت و ساختمان رادیو و تلویزیون یمن را تصرف کردند. این مناسبت هر ساله در شهر‌های تحت کنترل دولت نجات ملی یمن جشن گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها