وزیر امور خارجه:

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

امیرعبداللهیان در نشست سه جانبه وزرای خارجه عضو روند آستانه گفت: حل بحران سوریه از طریق فرایند سیاسی و مطابق با اصول حقوق بین‌الملل تحقق خواهد یافت.
کد خبر: ۵۴۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ - 22September 2022

ایران همچون گذشته معتقد است که بحران سوریه راه حل نظامی نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نشست سه جانبه وزرای خارجه عضو روند آستانه در مورد تحولات سوریه در حاشیه اجلاس عالی مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی در نیویورک برگزار شد.

در این نشست که با حضور وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه و «پترسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد، آخرین تحولات و ابتکارات سیاسی و بشردوستانه در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته معتقد است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. حل این بحران از طریق فرایند سیاسی و مطابق با اصول حقوق بین‌الملل تحقق خواهد یافت.

وی تاکید کرد: پایان اشغالگری و خروج نیرو‌های خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پیش نیاز‌های ضروری برای دستیابی به این هدف است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت کار کمیته قانون اساسی و با تاکید بر وضعیت اقتصادی و بشردوستانه در سوریه و آثار منفی تحریم‌ها بر معیشت مردم عادی، بر لزوم لغو تحریم‌ها و رفع موانع و افزایش کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها در سراسر کشور تأکید کرد.

در این نشست، وزرای خارجه ضامن روند آستانه، بار دیگر بر تعهد خود بر رعایت و احترام به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار