وزیر امور خارجه در دیدار «آن لینده»:

رأی دادگاه سوئد علیه «حمید نوری» فاقد صلاحیت قانونی بود

امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و گفت: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دو کشور تأثیر سو بگذارند.
کد خبر: ۵۴۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ - 24September 2022

رأی دادگاه سوئد علیه «حمید نوری» فاقد صلاحیت قانونی بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز جمعه با خانم «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد در نیویورک ملاقات و درباره مسائل مهم دوجانبه و موضوعات کنسولی فیمابین تبادل نظر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این ملاقات ابراز امیدواری کرد، روابط دیرینه دو کشور با تلاش‌های متقابل شاهد توسعه بیش از پیش در زمینه‌های گوناگون باشد.

امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای آقای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار داشت: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تأثیر سو بگذارند.

خانم آن لینده وزیر امور خارجه سوئد در این دیدار با اشاره به وجود روح قانون و رویه‌های مستقل صدور حکم در میان دستگاه‌های قضائی کشور‌های مختلف، اظهار داشت، استمرار مشورت میان وزرای خارجه در این زمینه به درک مشترک از موضوعات کنسولی از جمله تجدید نظر در برخی پرونده‌ها کمک خواهد کرد.

طرفین بر تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

در این دیدار موضوعات دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها