فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بقیةالله (عج) اعلام کرد؛

برگزاری بیش از 1100 برنامه در هفته دفاع مقدس در شیراز

سرهنگ پاسدار «علیپور» گفت: بیش از هزار و 100 برنامه در هفته دفاع مقدس توسط پایگاههای مقاومت این ناحیه در شیراز برگزار شده یا در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۴۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴ - 27September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ پاسدار «مجید علیپور»، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بقیةالله (عج) شیراز امروز پنجم مهرماه در ششمین روز از هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این ایام اظهار داشت: بیش از یک هزار و 100 برنامه در هفته دفاع مقدس توسط پایگاههای مقاومت این ناحیه در شیراز در حال برگزاری است.

وی در ادامه تشریح کرد: با محوریت پایگاه‌های مقاومت این ناحیه برنامه‌هایی نظیر یادواره‌های شهدا، پرده‌خوانی شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی، دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مراسم شب شعر دفاع مقدس، برگزاری مراسم کوهپیمایی و پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برپایی میز خدمت، برگزاری مراسم خاطره‌گویی یادگاران دفاع مقدس در این هفته اجرا شده یا در حال برگزاری است.

علیپور، ساخت و بازسازی منازل ایثارگران معسر و نیازمندان به نیابت از شهدا، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و برگزاری کلاس درسی کمک آموزشی به نیابت از شهدا، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی به نیابت از شهدا، اجرای نذر خون، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، اجرای گروه سرود پاتوقی (خیابانی) با موضوع دفاع مقدس، طرح اکرام ایتام (همکاری با کمیته امداد)، اجرای طرح کمک مؤمنانه، تجلیل از جانبازان و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بقیةالله (عج) شیراز بیان کرد: وقتی تاریخ را ورق زده و اتفاقات روی داده در این سرزمین را مرور می‌کنیم می‌بینیم که این تهاجم به ایران و این دفاع سرزمینی ، یکی از اتفاقات بزرگ و کم نظیر بوده زیرا در بدترین شرایط ممکن با اتحاد همه دنیا جنگی به ما تحمیل شد اما اجازه اشغال حتی یک وجب از خاکمان را ندادیم.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور ادامه داد: در شروع پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود تحمل سختی و مشکلات و تقدیم شهدای زیاد، اما ادامه مسیر باعث اعتماد به‌ نفس و دستاوردهای بزرگی در موضوعات سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای ادامه مسیر شد.

علیپور تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را یک فرصت بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: باید از این تقارن بسیار مناسب استفاده کنیم چرا که قشر دانش‌آموز و دانشجو که آینده‌ساز این کشور هستند با آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، شهدا، ایثار، مقاومت و ایمان و اعتقاد به وعده‌های نصرت الهی، می‌توانند بارها و مشکلات بزرگ را از سر راه ملت بردارند و همه دستگاه‌ها هم وظیفه دارند که این ایام را گرامی داشته و دستاوردهای پرافتخار را یادآوری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار