مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

مسئولین با عمل به سیره شهدا، سبک زندگی آنان را ترویج دهند

«ویژه» گفت: زمانی می‌توانیم سیره شهدا را ترویج دهیم که خودمان هم به آن عمل کرده باشیم و اگر ما بتوانیم در گام اول از این الگوها بهره‌مند شویم؛ بهتر می‌توانیم این الگوها را به دیگران معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ - 28September 2022

مسئولین با عمل به سیره شهدا، سبک زندگی آنان را ترویج دهند«مسعود ویژه» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: دفاع مقدس یک رویداد ماندگاری در تاریخ این مرز و بوم است و همه با دست خالی متحد در برابر تمامی کشورها ایستادند تا حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتد، در این  حماسه ماندگار شخصیت‌های مختلفی حضور داشتند و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردیم.

وی افزود: این بزرگترین ظرفیتی است که می‌تواند به عنوان الگو برای نسل آینده ما ثبت و ضبط بشود؛ وقتی رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر یک اتفاقی را رقم زدند و بیش از۶۰ جلد کتاب دفاع مقدس را تقریظ کردند؛ این یک پیامی برای ما دارد که باید در این عرصه تلاش و این حماسه‌ها را ثبت و ضبط کنیم.

ویژه عنوان کرد: گرچه هر ساله در ایام هفته دفاع مقدس یاد و خاطره این شهدا زنده نگه داشته می‌شود، اما این آثار باید در زندگی ما در طول سال برای نسل آینده ساری و جاری شود. برای این امر ابزارهای مختلفی در نظر گرفته شده که ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی و هنری بزرگترین ابزار انتقال این الگو هستند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارها کتاب است که در استان همدان با وجود نویسندگان برجسته‌ای که داریم و جوان‌هایی که در این عرصه وارد شدند ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم، عرصه‌های دیگری هم همچون عرصه‌های هنری، فیلم، مستند و فیلم سینمایی است که با توجه به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال آینده با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم در سال آینده اتفاقات خوب فرهنگی را رقم بزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به نقش مسئولین و رزمندگان در ترویج سبک زندگی شهدا گفت: شهید سلیمانی جمله‌ای را مطرح کردند که کسی می‌تواند شهید شود که خودش شهید شده باشد، زمانی می‌توانیم سیره شهدا را ترویج دهیم که خودمان هم به آن عمل کرده باشیم و یکی از آن راه‌ها مطالعه آثار شهدا و انس گرفتن و ارتباط بیشتر با خانواده شهدا است و اگر ما بتوانیم در گام اول از این الگوها بهره‌مند شویم؛ بهتر می‌توانیم این الگوها را به دیگران معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان باید ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را برای نسل حاضر و آینده بیان کنند، تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه در دفاع مقدس حضور داشتند و از نزدیک با شهدا و جنگ در ارتباط بودند، قطعا خیلی بهتر می‌توانند دستاوردها و آثار این رشادت‌ها را به نسل آینده منتقل کنند.

ویژه ابراز داشت: بعد از جنگ متاسفانه برخی از رزمندگان به دلایل مختلف در این عرصه وارد نشدند و اندوخته‌های  خودشان را نگه داشتند و انتقال نکردند اما قطعا رسالتی که آن‌ها می‌توانند داشته باشند چون به طور مستقیم حضور خیلی تاثیرگذاری بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رزمندگان دوران دفاع مقدس حساس وظیفه کردند و قلم به دست  گرفتند و شروع به نگاشتن کردند، برخی دوربین به دست گرفتند و برخی حداقل با انتقال خاطرات و ثبت آن‌ها توانستند در این عرصه تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار