استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بیش از ۳۰ کشته و مصدوم در حادثه تروریستی زاهدان

مدرس خیابانی گفت: حادثه تروریستی امروز در زاهدان ۱۹ کشته و ۲۰ نفر مصدوم بر جای گذاشت.
کد خبر: ۵۴۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ - 30September 2022

بیش از ۳۰ کشته و مصدوم در حادثه تروریستی زاهدانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «حسین مدرس خیابانی» استاندار سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: امروز بعد از نما‌ز جمعه تعدادی از افراد ناشناس و تجزیه طلب به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله ور شد و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این تروریست‌ها تصرف کامل کلانتری بود، افزود: آن‌ها بعد از خسارت به دیوار‌های کلانتری اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از این حادثه واکنش نیرو‌های امنیتی و نظامی قاطع بود، تصریح کرد: این افراد تروریست و تجزیه‌طلب بودند که برای ما مسجل شد و بحمدالله با تلاش نیرو‌های امنیتی، تروریست‌ها در دستیابی به هدفشان ناکام ماندند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تروریست‌ها بعد از ناکامی در حمله به سه کلانتری زاهدان، به فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بازار زاهدان تعرض کرده و خسارت فراوانی به اموال مردم زدند، ادامه داد: با حضور نیرو‌های امنیتی در سطح شهر بلافاصله اوضاع کنترل شد و هم اکنون آرامش در شهر برقرار است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های نظامی و امنیتی تا دستگیری کامل اشرار مسلح از پای نخواهند نشست، اضافه کرد: از مردم زاهدان نهایت قدردانی را داریم که امروز با این تروریست‌ها همراهی نکرده و از آن‌ها اعلام برائت کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به محکومیت حادثه امروز زاهدان از سوی بزرگان و علما شیعه و اهل تسنن خاطرنشان کرد: از مولوی عبدالحمید قدردا‌نی داریم که به موقع این حرکت را محکوم کردند و آرامش برقرار شد.

وی با اشاره به اغتشاشات در سایر نقاط کشور طی چند روز گذشته تاکید کرد: این در حالی بود که تا ظهر امروز فضای بسیار آرامی در منطقه برقرار بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون در حادثه امروز ۱۹ نفر کشته و ۲۰ نفر مجروح شده‌اند، اظهار داشت: این تعداد شامل مردم و نیرو‌های نظامی می‌شود که آمار تفکیکی به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار